onsdag 16 april 2008

Onsdag: Hufvudstaden med omnejd

Måndag: Morgontåget till Stockholm, sov mestadels hela resan. Möten och nya projekt hela dagen, tankade information och upprättade rutiner. Checkade in på hotellet, tog en tur i Söders butiker och hittade äntligen mina träningsbyxor som jag letat efter så länge. Invigde mina nya löparskor (förberedd med compeed) vid Tanto men fick ge upp efter en timma med blödande skavsår. Hur är det möjligt?! Åt en jättegod italiensk sallad med salami, fetaost och soltorkade tomater på ett fik på Götgatan. Somnade 20:45, totalt utmattad.

Tisdag: Efter en het dusch åt jag en lång frukost innan taxin tog mig till HK och ännu en hektiskt dag. Vilket arbetstempo alltså!! Jag har inte hunnit ta en enda fikarast, än mindre tänkt på vad jag behöver tillföra kroppen mellan frukost och lunch. Har helt försjunkit i arbetet och löst massor av viktiga problem. Bokade om resan hem då tiden blev allt för knapp att hinna allt som jag planerat. Kvällen spenderades i Apsudden där jag blev bjuden på italienskt, rött vin och god exotisk fruktsallad till efterrätt. Somnade utan vaggvisa även idag. Skavsåren värker.

Onsdag: Planerade rätt och åt en långfrukost vid ett bord med utsikt över vattnet. Taxi till HK för slutförande av delprojekt. Tog tåget hem på eftermiddagen och är nu skönt trött och redo för sängen. Tyvärr blev motionen inte som den skulle beroende på värkande och blödande skavsår under compeedplåster. Skulle så gärna vilja ut och springa imorgon efter jobbet i mina gamla skor men vet inte om det går... Tips hur jag ska göra?!

Inga kommentarer: