tisdag 29 april 2008

Tisdag: Redo för säsongen

I ny färg och ny frisyr äntrar jag nu våren. Önskar att jag var mer nöjd med kroppen som snart ska visas för beachen och granskande människor där - men jag väljer att lägga fokus på motion, god mat och bra sömnvanor istället för att fokusera på vad folk ska tycka om min halvnakna albylkropp :)

Äntligen! Mörkare färg/ljusare slingor/ny frisyr och ett skönt genomklippt hår var otroligt välbehövligt efter en lång gråtrist vinter. Färgen började bli dassigt råttfärgad och topparna var i akut behov av en sax!

Blev en långpromenad med två vänner igår kväll då vi alla behövde prata av oss. Men att prata ivrigt och promenera raskt är en svår kombination då andetagen ibland tar över handen :)
Idag har jag inte rört på mig många metrar, friskvårdstimmen fick tyvärr stå tillbaka för frisörtiden då den varit inbokad sen länge. Ville heller inte träna efter klipp/färg då jag gärna behåller färgen i håret mer än några timmar.

Blogger Boot Camp närmar sig med stormsteg. Ska bli mycket givande och roligt att träffa alla!! Idag har jag gjort en rejäl utredning av Stockholms tunnelbanesystem för att jag inte ska se helt borttappad ut och missa alla tider jag behöver ha koll på. Oroar mig mest för "ta t-banan mot hässelby och hoppa av vid odenplan. byt tunnelbana mot slussen. byt till blå buss". Jag måste definitivt ta med mig mobilnummer till Sofy då jag redan nu känner mig smått förvirrad - norrländsk småstadstös som jag är :)

3 kommentarer:

Sofy sa...

Men hallå.. nu blev det nog tokigt. Tunnelbanans gröna linje till Odenplan. KLIV AV VID ODENPLAN!!! Gå upp för trappen och ta BLÅ buss nummer två mot Norrtull, gå av vid hållplats ynglingagatan, då behöver du sen bara fortsätta ca 70 meter nerför gatan ( på bussens sida) och svänga runt hörnet. Där är Planet Fitness.

Eller gå från Odenplan. Norrtullsgatan hela vägen ner till Planet Fitness. Ring om du blir osäker!!! Kram

Anonym sa...

Ha, ha, ha.. Okej, då är jag med!

Du får såklart gärna hänga med oss i vasastan mellan träning och middag på lördagen om det minskar stressen. Du ordnar nog det där med trafiken galant. Det är faktiskt bara att fråga, de flesta stockholmare vill ta hand om förvirrade tunnelbane/kollektivtrafikresenärer. Vi är många som varit barn i början så att säga :)

Välkommen till lilla storstan!

Stina sa...

hoppas du har det kul på blogger boot camp då :)!