tisdag 1 april 2008

Måndag: Premiärtur

Det har varit vår här i norr idag. 12 grader varmt, en stor sol i sikte på en klarblå himmel och nästintill vindstilla. Tänk att vinden ändå biter tag i kinderna när man cyklar!
Jag satt instängd på jobbet hela dagen, som en fånge i en bur och längtade ut. Hade sedan morgonen gjort upp en plan och kastade mig därför över cykeln så fort jag kom hem.
Premiär för i år! Redan efter några metrar gjorde jag den fasansfulla upptäckten att framdäcken knappt hade någon luft alls, det var som att cykla på hjulet.. Snabbt in på OKQ8, i med luft och sen iväg längs ån, längs vägarna, förbi varma människor i törst efter sol, skriande måsar och grusblöta cykelbanor. Sopa undan grus verkar inte vara kommunens främsta prioritet och aktivitet just nu..

Många svettiga minutrar senare slängde jag om brallor hemma eftersom en av stans bilister tyckte att jag var osynlig och gav med en dusch av det underbart brungråa vattnet som pryder vägarna. Sen iväg på en solig vårvinterpromenad och väl hemma kändes det riktigt skönt.

För att få skjuts i rätt riktning och experthjälp på traven har jag reggat mig på viktklubb.se.
Det gick upp ett ljus för mig när jag var på promenaden, jag löser väldigt många världsproblem då :) Förmodligen är det så att jag äter på tok för lite frukost och får därför i mig för lite energi som inte räcker så länge. Detta släpar med hela dagen och på eftermiddan är jag så rysligt sugen och hungrig att jag nästan börjar gnaga på bordskanterna. Ikväll efter middagen (som förövrigt bestod av citronpepparkryddad ugnslax med dill, matlagningsgrädde, potatis och grönsaker) åkte jag och hjärtat iväg och handlade. Fiberhavregrynen ersätts nu med rågflingsgröt, brödet blir mörkare och ägget kommer även att göra inträde i frukosten. Tidigare har jag ätit en halv portion gröt 06:30, en smörgås 09:00 och lunch 12:00. Nu blir det stadig frukost, frukt till mellis och lunch som vanligt. Hoppas på förändring i magkurret och att jag känner mig bra mätt på detta upplägg. Har även
viktklubb i ryggen som kan ge mig goda råd i matväg när jag behöver det.

Köpte nytt thé idag, Chai och jordgubb/grädde. Det sistnämnda var gott, om än lite svag färg. Är osäker på om det verkligen var ett svart thé men det kanske syns bättre i dagsljus :)

Time for bed! Sov gott alla tappra tränings-själar!

1 kommentar:

Sofy sa...

Hej tjejen!

Ja du, mitt jobb ja. Jag jobbar som ombildningskonsult och har precis tagit över en nystartad avdelning på företaget jag arbetar på (en mäklarbyrå). Jobbar ensam, ska driva verksamheten och se till att få igång ruljansen. Kort sagt anlitas jag av hyresgästerna som gått samman och bildat en förening i förhoppning att få köpa loss fastigheten och därmed bilda bostadsrättsförening. Det är spännande kvällsmöten när man ska sälja in sig själv och sin tjänst, det var ett sådant jag var på igår kväll.

Härligt att ta ut cykeln, det lät bra, förutom duschen dårå...

Älskar roobios te!!! Mina favoriter är blåbär/lingon, jordgubb/lime och chai. Känner man för något sött kan man prova kaktus/apelsin, den är också toppen. Tycker de är så bra aftersom de inte blir beska som svart och grönt te brukar bli.

Ha det toppen tjejen!