fredag 25 april 2008

Fredag: Omväxling förnöjer

När tankarna åker berg-och dalbana, gör några loopar och skapar en illamåendekänsla - då är det lika bra att rikta dem åt ett helt annat håll och låta koncentrationen falla på något olikt. Träning rensar bäst men när tillfället uteblir kan sömn vara fullgott alternativ till urstädning av hjärnan.

Har märkt nu de senaste dagarna att tankeverksamheten tar ut sin rätt på kroppen. Psyiska aktiviteter kan vara nog så jobbiga som fysiska medan de sistnämnda är en skönare form av aktivitet. I eftermiddags hade en löparrunda under solen suttit som en fläskläpp men jag fick raskt ställa in de planerna då ett möte kom upp på agendan. Hoppas det ger ett lyckat resultat...
Efter mötet och middagen for hjärtat iväg på fotbollscup. Jag hade plan på en skön tevekväll, vilken jag inledde med en tvåtimmars tupplur. Way to go Erika! Mosig är bara förnamnet på känslan jag har i kroppen nu :)

Imorgon åker vi hem till mina föräldrar och firar min lillebror som fyller hela 25 år på söndag. Köpte ett sånt här tevespel till honom som han önskat sig så det borde komma väl till pass!
Ha en toppenhelg nu!!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

visst r det så! det mentala kan vara nog så jobbigt! om man tex har ett stillasittande fysiskt lugnt jobb kan man ändå bli helt slut av den mentala stressen! psykisk stress ska man inte underskatta! den tar ut sin rätt- även på kroppen! *glöm inte att vila!!*