torsdag 10 april 2008

Torsdag: Njutning för kropp och själ

Ikväll förenade jag nytta med nöje och träffade min älskade kusin i simhallen för ett pass i bassängen. Det var underbart, njutningsfullt och skönt för hela kroppen. Min enda fråga är
vad gör alla latmaskar i bassängen egentligen? Det var minst två som hängde efter poolkanten, slösimmade, fjantade sig (trots att det klart och tydligt annonserats som vuxensim) och uppförde sig allmänt störande för de andra som var där för att simma ordentligt.
Det blev 60 längder och kroppen kändes mjuk och fin efteråt. Bastade mig varm och tog bilen hem - det är 2 mil men värt varenda kilometer.

Nu håller jag som bäst på att planera in vart jag ska springa under min tjänsteresa till Stockholm i veckan. Tips någon? Någon som vill göra sällis på morgonkvisten? :) Jag bor på Söder så det blir där motionen utförs. Längtar redan, Stockholm är magiskt för mig. Vackra miljöer och någon speciell dragningskraft som får mig att återvända dit gång på gång. Och just Söder, det är paradiset i hufvudstan!

Det har nu gått nio dagar sen jag satte igång med den sk. sockermatchen, vilket innebär att jag ska hålla mig borta från min allra största last här i livet - godis. Idag köpte jag till och med snask fast åt en vän och kände inte ens suget efter att stoppa ner näven och äta några stycken. Är inte det märkligt, gottesockerberoenderåtta som jag har varit??

Inga kommentarer: