torsdag 1 maj 2008

Onsdag: Valborg

En av fördelarna med mitt jobb är all ledighet. Förutom toppenkollegor och roliga arbetsuppgifter så är vi lediga mycket - i relation till andra företag som inte har halvdagar och klämdagar.
Slutade alltså redan kl 12 igår då jag köpte på mig en massa allergimedicin till bästaste som lider av pollenallergi och förkylning just nu, inhandlade några halvflaskor vin och helgmat. Lunch hemma och efterföljande skogspromenad med P i solskenet. Snacka om njutning för själen! Fågelkvitter, vitsippor, tussilago och porlande bäckar.
Somnade gott i solen på balkongen innan vi cyklade iväg en sväng runt viken. Vädret igår var helt fantastiskt och jag blir verkligen lyrisk av våren!
P grillade rostas på balkongen medan jag ordnade med tillbehör. Delade en halvflaska vin och slökollade på teve hela kvällen. Njutning!

Inga kommentarer: