söndag 18 maj 2008

Söndag: Konsten att vara en god flickvän

I helgen har jag ansträngt mig lite extra för att göra hjärtat till lags. Hans vän från Uppsala var här på besök och det krävde inte så mycket av mig egentligen, förutom att vara trevlig och umgås. Det är inte så krävande. Däremot laga mat och dona så han skulle känna sig välkommen, det tar på en tapper själ.
Vi hade en jättetrevlig kväll igår, åt god middag och surrade ända fram till halv ett då ögonlocken gav upp och föll ihop. Imorse bjöds det på frukost hos casa värdpar med färsk frukt, nybakat bröd, diverse pålägg, thé, fil, yoghurt, jordgubb- och apelsinjos (I love Brämhults) och havrekex. När jag ställde frågan "vill du ha ägg?" fick jag till svar "näe, jag klarar mig nog fint på den här hotellfrukosten ändå :)".

Åkte till Friskis och svettades efter frullen. Jag vill byta gym. Jag vill ha ett toppfräscht gym med maskiner som fungerar och som inte har en lapp med texten "ur funktion" i över tre månader. Jag vill ha pass på schemat även på söndagar och fler människor att träna med. Jag vill ha valuta för pengarna och motivation att pallra mig till gymmet. Vet att jag tidigare sagt att jag trivts på Friskis men efter att ha tränat på Planet Fitness inser jag att F&S inte motsvarar mina förväntningar i träningssyfte. Ett av träningsställena här i stan har nu ett erbjudande där man tecknar ett avtal för 15 månader men betalar endast för 12. Jag måste höra mig för vad ett årskort kostar där. Framtiden är oviss och en möjlig arbetslöshet kan stunda om jag inte kniper ett bra jobb innan sommaren är helt över och höstvindar blåser på oss. Förhoppningen är ju det sistnämnda och då är en månadskostnad kring 350 kr helt ok. Inte om jag går på a-kassa. Men jag lär ju inte sitta hemma och rulla tummarna och njuta av arbetslöshet heller så jobb kommer jag absolut ha, det är säkert de!

I alla fulla fall, trotsade tristessen och negativa auran som gav sig till känna när jag klev in på gymmet och körde på ändå. Det blev uppvärmning på cykel och löpband där jag testade vad benhinnorna egentligen klarar. Inte mycket alls just nu. Mer än på barmark men det är fis-löptempo som gäller och få minuter så jag ägnade mig åt rask promenad tills svetten trängde ut i pannan och kroppen kändes uppvärmd. Sen övergick jag till att lyfta skrot :)
Biceps, triceps, axlar, bröst och mage fick sig ena rejäla genomkörare och jag skakade faktiskt lite extra på handen när jag duschade strax där efter.

Ikväll har vi ätit lasagne i den nyinköpta ugnsformen, handlat inför veckan och just nu har jag ett bröd i ugnen som snart är klart. Finfin avslutning på helgen.


By the way, köpte en till amulettring igår. Har ju Hope och Love sedan tidigare men utökade min samling med Balance. Det kan behövas :)


1 kommentar:

Felicitas sa...

Vilken gullig flickvän du är!! :D

Och jag håller helt med dig. Det är mycket mer inspirerande och roligt att gå till ett fräscht gym. Jag tränade på F&S i Malmö tidigare och inget ont om det, men sedan jag började på SATS har det känts mycket roligare att gå dit!