tisdag 27 maj 2008

Tisdag: Dag 2 - fuskat?

Morgonträning har guld i mun. Bieffekten blir sen frukost och en recovery bar där emellan som smakar choklad. Känns som att jag fuskat redan och ätit godis men den tanken måste jag slå bort!

Det gick bra att kliva upp 5.45 imorse, måste ju börja med bra rutiner redan från början. Däremot tog det emot att värma upp med löpning på band med tom mage men jag ägnade ändå 15 svettiga minuter åt detta.Nere i gymmet var det tomt på folk så jag hade fritt spelrum vid de fria vikterna. Toppen! Hade förberett med träningsdagboken och körde ett hårt pass där jag fick bra kontakt med musklerna. Blev återigen ett överkroppspass eftersom jag inte vill ha träningsvärk imorrn när det är vårruset. Hade tänkt provspringa och se vad benhinnorna säger om löpning på barmark...

Ikväll har jag suttit och läst på balkongen i solen. Ögonen kliar och pollen flyger... Glajjor på istället för linser imorrn...


Dag 2

Efter träning: 1 Body Check Recovery Bar
Frukost: ½ skivad banan, A-fil, hemmagjord müsli, 1 sportknäcke med ½ avokado & körsbärstomater, 1 Finn Crisp, 1 kopp te
Lunch: Äppelkyckling med lite ris, wokade grönsaker, cashewnötter, vatten
Mellis: 1 glas färskpressad apelsinjos, 1 Finn Crisp
Middag: kabanoss (92 % kött) makaroner, vatten
Kvällsmål: smörgås, mjölk

Motion

Uppvärmning 15 min löpband
Bicepscurls 3*10 6 kg*2 fria vikter, 2*15 10 kg skivstång
Stående hantellyft triceps 3*10 6 kg hantel
Smal bänkpress triceps 3*10 10 kg skivstång
Bänkpress bröst 3*10 10 kg skivstång
Stående rodd axlar 3*10 10 kg skivstång
Situps raka/sneda 100 st
Magövning med pendlande ben och viktplatta 50 st