fredag 2 maj 2008

Fredag: Mycket i omlopp

Maj månad i sikte och inlägget blir en kombination mellan uppföljning, planering och vårkänslor som spritter.
Uppföljning april: 20 mer eller mindre lyckade träningspass genomfördes och aktiviteterna har verkligen varit blandade. Löpning , raska promenader, cykling och simning. Allt med varierande resultat. Det elaka skavsåret satte verkligen käppar i hjulet för mig, men jag tog mig upp på fötter igen och nu känns det bättre än någonsin i benen. Både hälar och benhinnor är intakta! Motivationen är tillbaka vilket var största målet för april.
Sockermatchen avslutades och vinsten till mig blev 27 - 7!! Blir en ny omgång i maj...
Planering maj: Jag vet att jag tidigare har tyckt att veckoplanering har varit svårt att följa men nu återinförs den. Allt för att kunna planera veckan, registrera resultat och uppnå mål på bästa sätt. Motivationen har återvänt till kroppen och är den inte på topp efter Blogger Boot Camp så vet inte jag! :) Veckoschemat kommer på söndagkväll alternativt måndag beroende på hur slut jag är efter helgen..
Har alltså tre kommande event i maj:
* Blogger Boot Camp 2-4
* Bergviken runt 24
* Vårruset 28

Nu krävs det en enda sak av mig: ha rätt inställning. Flåset har jag, viljan finns men med rätt inställning och mental förberedelse så kommer det att gå galant!

Nu drar jag söderöver med massor av vår-feeling som spritter i hela kroppen. Det grönskar där utanför fönstret, våren är för härlig!!

1 kommentar:

Terese sa...

Nu har du hamnat på min länklista. :-) Ha det fortsatt bra!