söndag 25 maj 2008

Måndag: 7-veckorsprogram

Vissa jobbar bäst under press, jag är en av dem. Dax att slipa formen inför sommaren - det är aldrig för sent!

Imorse började det, 7-veckorsprogrammet. Med lite enkla knep ska jag vara snyggare i sommarkläderna än jag är idag. Är beredd på slitsamma och jobbiga veckor men syftet är bra och målet underbart så jag vet vad jag jobbar mot.

Egentligen bygger det på det vanliga sunda förnuftet men jag stramar åt tyglarna lite. Redovisar reslutat löpande varje dag och följer upp veckan varje söndag. Nu gäller det att finslipa karaktären och hålla den hårt för det kommer bli tufft!!

Lite enkla förhållningsregler:
* mindre pasta/potatis/ris
* mindre mjukt bröd
* näringsrik frukost
* lättare middag
* mer motion

1 kommentar:

Sofy sa...

Sounds good! Jag hakar på!

Självklart gör det inget att livet kommer ivägen för bloggen,..skulle bli orolig om det inte fick vara så, ha, ha... lite abstinens har väl ingen dött av heller?!

Kram