torsdag 29 maj 2008

Torsdag: Dag 4 Med uppskruvade förväntningar

Nu kan jag inte ge mig till tåls. Sidoelementet "Mål 2008" känns alldeles för uttdragen och det är för långt till tjejmilen. Jag vill ha fler etapper, mer mål, ytterligare träningsevent att ladda inför. Nöjer mig inte längre, blodet rusar och jag vill vidare.
Mycket vill ha mer säger ordspråket och det stämmer bra in just nu. Efter boot campet ramlade viljan och motivationen ner från hjärnan till hjärtat på mig och jag blir vild av glädje varje gång jag tränar/motionerar (ja, för raska prommarna ger mycket de med). Helt crazy är det och den energin jag börjar bygga upp nu är livsfarlig för vart ska det här sluta? :)

Somnade som en stock igår och har sovit gudomligt inatt. Därför var det inte svårt alls att ta mig upp 05.45 för att åka på Jocks. Sparade på benhinnorna och värmde upp på cykel istället. Sen blev det ett hårt styrkepass som gav enorm energi till resten av dagen. Friskvårdstimman spenderades på Sidsjön. 9,3 km blev det. Härligt!

Ikväll har jag varit på after work med två gamla kollegor som jag jobbade med på Bianco Footwear. Åt lamm, yammie! Blev en tryffel till kaffet också, men efter en hård träningsvecka som denna var jag värd det. Satt på uteserveringen i solen och njöt av ett glas vin. Underbara underbara sommar, välkommen att stanna!


Dag 4

Efter träning: 1 bar
Frukost: Fil med ½ banan, hemmagjord müsli, 1 knäckis med avokado/körsbärstomater, 2 Finn Crisp, en kopp té
Lunch: Köttsoppa med grovt bröd, mjölk
Mellis: 2 msk glass
Middag: Lamm, potatis, rödvinssås, vitlökssmör, rött vin, kaffe, tryffel

Träning

Uppvärmning: 10 min cykel 6 km
Benböj: 3*10 skivstång 10-15 kg
Utfall: 3*10 *2 (2 ben) skivstång 10-15 kg, snabba utfall 3*10*2
Marklyft: 3*10 skivstång 15-20 kg
Rodd: 3*10 skivstång 15-20 kg
Situps: 100 st raka/sneda
Magövning med pendlande ben och viktplatta: 50 st

Rask promenad: 90 minuter 9,3 km

1 kommentar:

Sofy sa...

Gulle du! Vilken inspiration du ger!!! TACK! :)