söndag 4 maj 2008

Söndag: The event of the year



Det var med spänning och en uns nervositet jag mötte alla glada tjejer i entrén på Planet Fitness igår förmiddag dag 1 av Blogger Boot Camp. Vi var nog alla spända av förväntan över vad som skulle komma! Första passet var ett styrkepass och det genomförde jag utan några större svårigheter men jobbigt som bara den var det! Att sedan sätta rumpan på en spinningcykel och för första gången på 4 år lyckas genomföra ett spinningpass kändes desto mer som en rejäl utmaning. Med Sofia som bra draghjälp på höger sida och Therese som toppeninstruktör (med riktigt bra låtar) gick det över förväntan. När "Now you're gone" spelades hade jag inga som helst problem att köra järnet återigen och känna pulsen slå fortare samtidigt som svetten sprutade!
Vi åt en god lunch i solskenet och stiftade nya bekantskaper. Vet nu vem Puma är, som jag intresserat och nyfiket följer och imponeras av. Där snackar vi tuff brud alltså! Jisses vad jag önskar att jag hade ork/motivation att fixa lika många mil som hon :)

Efter lunch blev det ett pilatespass som kanske var lite över min nivå. Mycket balans krävs och efter spinningen var mina ben som två timmerstockar så alla benövningar var skitsvåra att få till...
Vattenboxen blev inställd då instruktören gått för dagen så vi bubblade lite, duschade och tog oss hem till Sofia innan middagen. Skönt att koppla av lite!
Toppengod middag intogs på Vimmel på Hagagatan i formidabelt sällskap. Att få träffa så många glada och trevliga tjejer är underbart.

Dag 2 inleddes med ett Boot Camp-pass. Shiiiit vad hela min kropp bad om nåd... Som tur var hade jag Ruth vid min sida som peppade mig med sina glada tillrop. Detta pass följdes av lunch och föreläsning av Mikaela med bra budskap och mycket tänkvärda ord.
Första eftermiddagspasset var Tae box och det tog på i både kropp och knopp. Svettigt, roligt men inte minst jobbigt som fan! Efterföljande yogan kändes i varenda fiber och jag behövde all stretching jag kunde få.

Tog en skön eftermiddagspromenad ner till centralen och hoppade på tåget hem. Nu har jag ett bröd i ugnen och massa svettiga träningskläder i badrummet som bara väntar på att tvättas och användas igen. Får se om jag pallar ett pass imorrn, var längesen jag hade sån träningsvärk som nu alltså!!

Tack tjejer för en otroligt inspirerande och underbar helg! Det här gör vi om igen tycker jag :)
Men först... lite sömn och vila för kroppen.

5 kommentarer:

Puma sa...

Hej hej, det var jättekul att träffa dig på campen! Hoppas ni hittar en schysst sommarstuga någonstans där i krokarna... :-)

Sofy sa...

Hi, hi,, ja. Badrummet svämmar över av träningskläder!
Superkul att se dig tjejen. Du var allt en riktigt grym draghäst där på min vänstra sida på spinningen. Riktigt kul!

Lycka till med jobbet nu!
kram

Anonym sa...

Ohh det låter vekrligen som ni hade en udnerbar helg. Jag har krupit fram under min sten nu så jag hoppas på att få komma nästa gång om det blir någon.. då kanske jag slutat upp att vara anonym också.. haha :)

House Of .... sa...

hej tjejen! Måste ju hoppa in här och skicka en stor kram och ett stort tack för en fiiiin helg!!! Hoppas vi ses snart? Får mahn länka också? ;) kraaaam Ingela

Löpning & Livet sa...

Nu finns du på min länklista också :)

Vi hade en grymt kul helg! Men idag är ryggen inte glad på mig.. har nog aldrig haft sån träningsvärk där förut tror jag :)