fredag 16 maj 2008

Fredag: Vindarna vänder

Det har varit en rätt trist vecka faktiskt. Inte många glädjeämnen, förutom största kärleken till hjärtat och all posivit energi han försöker ge mig nu när jag mått som jag gjort. Idag började det faktiskt vända åt rätt håll och imorrn väntar en utmaning.
Lagade en överraskningsmiddag till hjärtat medan han inhandlade diverse halvdyra viner från Systemet. Vi avnjöt ett till middagen och njöt av helgen som precis börjat.

Sitter nu och halvtittar på "Berg flyttar in". Är det bara jag som tycker att hon är en otroligt plump person?
Carina: Hur lång tid tar det att bli friskskriven från cancern?
Nanne: Det tar 10 år med den cancerformen som jag har.
Carina: TIO ÅR? Shiiit. Jävla skitsjukdom.

Plump, det är vad hon är. Och stackars Nanne som knappt återhämtat sig från en bröstcancer hon fick för mindre än ett år sen gråter och tycker det är jättejobbigt och jag + hjärtat skruvar besvärat på oss i soffan och mår illa. Stackars stackars Carina som inte vet hur man med hjärtat intervjuar och framförallt tacklar människors situationer med rätt ord.

1 kommentar:

Puma sa...

Köpte han nr 6970 på Systemet?

Jag har aldrig gillat Berg. Inte Gynning heller. Tycker de är rätt värdelösa bägga 2 i programledarsammanhang.