måndag 19 maj 2008

Måndag: Leende rödsprängda ögon

Det finns för- och nackdelar med allt.

I fredags la jag av med allergimedicinen eftersom tröttheten långsamt höll på att ta död på mina hjärnceller. Att motionera utomhus är något läkarna vänligt men bestämt avråder pollenallergiker från och då är ju frågan vad som prioriteras. Jag får väl egentligen skylla mig själv eftersom ingen medicin = kliande röda ögon och svullen gom. Lägg till rask promenad i skön kvällsbris och du har den ultimata allergiutblomningen! Provade benhinnorna ännu en gång, vilket känns som den hundrade i raden av kommande tusen, och den här gången var det nemas problemas. Försiktigt, försiktigt hoppas jag och tror att dessa två veckor har lagt grunden till återhämtade hinnor. Har under dessa veckor hunnit tänka en hel del och pendlat mellan hopp och förtvivlan, men kommer ständigt tillbaka till samma slutsats: Hellre skadad och återhämtad innan sommaren än under sommaren. Fortfarande: humöret på topp! Inget får slå ner min glädje över livet!

Är grymt impad av tjejerna (Puma och Andréa tex) som sprungit varvet i helgen. Skulle vara roligt att hejja fram löpare i Sthlm Marathon om 1½ vecka men då sitter jag i en hästsadel och skapar träningsvärk i varenda muskel :)

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Åh ska du rida?! Jag vill också!! :)