tisdag 20 maj 2008

Tisdag: Händelserik dag

Börja om från början, börja om på nytt...
Underbara, läkande ben! Fina, duktiga hinnor. Skötsamma, behandlingsvänliga jag.
Idag skedde undret jag väntat på - jag kunde äntligen springa (jogga).
Vi tar det från allra första början:

Har under en tid funderat fram och tillbaka över Friskis varande eller icke varande som träningsställe. Kan ärligt säga att vårens träning där inte varit överflödig direkt och det har till största del berott på att jag inte lockats dit som jag gjorde i höstas. Jag behövde förändring. Idag var tanken att jag skulle provträna på det träningsställe som jag sett ut och som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Jag var medlem där för ett par år sedan och stormtrivdes med sa upp mitt kort när sommaren kom och sen blev jag för snål... Den där provträningen idag blev aldrig av för jag blev medlem på stört och fick mitt kort i handen så glad i hågen med ett leende på läpparna tänkte jag: Nu ska jag köra exakt samma program (bortsett från cyklingen) som jag gjorde på Friskis i söndags och se om det är någon skillnad. OM det var skillad!! Värmde upp i 2 minuter på hastighet 6,2 och höjde sedan till 8,6. Efter 3 kilometer och 21 minuters löpning hade mina benhinnor inte sagt ifrån en enda gång. Om det är dämpningen och kvaliteten på bandet jag sprang på eller glädjeyran i blodet som gjorde det - det kan jag inte svara på. Men härligt var det! Fortsatte ner till gymmet och körde biceps, triceps, bröst, axlar och mage precis som sist och allt kändes så mycket bättre. Finare lokaler, bättre musik, större speglar, bättre utrustning (utan inbördes ordning). I love it. MITT nya gym. Älskade älskade benhinnor, svik mig inte nu...

Dagens roliga: Lyckades med konststycket att tjäna 24 kr på en parkeringsautomat idag. La in femma, fick ingen lapp, tryckte på ångerknappen och ut kom en tia och två femmor. La i samma femma, fick ingen lapp, tryckte på ångerknappen och ut kom två femmor och fyra enkronor. Vinst varje gång eller? Tredje gången kom det inga pengar men en lapp :)

Dagens avslöjande om hemlig last: Jag är en storslukare av böcker. Hittar jag en bra kan jag inte sluta. Läste ut "Spela död/Hide and seek and kill/Moonkeywrenchmorden" igår och var bara tvungen att köpa en ny bok av samma författare (P.J Tracy). Hade ett sommarjobb för många år sedan där arbetsuppgifterna var i det skralaste laget. Jag läste ut 17 böcker på 5 veckor. Som sagt: jag är en bokslukare.

Lyckades vända träningstoppen ut och in idag också, men inte tränade jag sämre för det! Omväxling förnöjer :)

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad kul med ett nytt och bättre gym!

Och jag är också en bokslukare :)

Puma sa...

benhinnorna gillar nya gymmet!!! :-)

Felicitas sa...

Vilket härligt inlägg, hoppas att det får fortsätta såhär!!! :D Och visst spelar det stor roll med ens omgivning och kvalitet, utan tvekan! :) Kram till dig!

Susanna sa...

Vad skönt att det funkade att springa! Och galet det där med mynten i parkeringsautomaten...

Sofy sa...

Kul tjejen!!!


Den där automaten var dessutom så rolig att jag var tvungen att prestera högläsning för prinsen. Hi, hi. Grattis till nytt gym!
kram