måndag 26 maj 2008

Måndag forts: Dag 1 - Nu kör vi!

Dag 1 av 49. Det har gått förvånansvärt bra men det gör det alltid första dagen tycker jag. Dag 3 är en pärs och då är det allra allra svårast att hålla sig borta från godsaker. På dag 3 kommer fröken röd på besök. Det gäller att hålla i hatten på onsdag med andra ord :)


Har precis fått ett mail av Fitness Magazine. Ett konvent som går av stapeln den 9 november på Stockholmsmässan i Älvsjö. Du får träna för bla Andreas Lundstedt, Annika Sjöö, Paolo Roberto, Dorotka Baburin, Oscar Nilsson, José Nunez, Fredrik Andersson (min absoluta manliga favorittränare ever. Den killen har allt!) och Petter Ehrnvall. Du får ett bonuspaket med Fitness Magazines egen designade träningsväska fullproppad med sponsorprodukter till ett värde av cirka 2.000 kronor. Du får fri entré (söndag) till Alltförhälsan där du hittar olika träningsformer, kostupplägg, rehabiliteringsträning, redskap, träningspsykologi, ledarskap, behandlingsmetoder, seminarier samt mycket mer.
Detta till en kostnad av 995 kr per person. Anmäler man 5 personer får man en plats gratis så då blir kostnaden per person 796 kr.
Ni som vill vara med på detta, maila mig snarast. Jag tvekade inte en sekund. Blogger Boot Camp gav mig blodad tand för träningsevent. Läs mer här för att få mer info om detta konvent









Har precis kommit hem från en skön kvällspromenad. Ska skiva upp lite jordgubbar och läsa bok nu. Ha en skön måndagskväll!!


Dag 1
Frukost: Fil, hemmagjord müsli, kaffe, ägg, lite färskpressad jos
Mellis: 1 sportknäcke med ½ avokado och philiadephia light gräslök, 1 kopp thé
Lunch: Citronfisk med cashewnötter, 1 potatis, fetaost, broccoli, sallad, majs, vatten
Mellis: 2 Finn Crisp med philadelphia light gräslök & körsbärstomater, 1 litet glas färskpressad apelsinjos
Middag: Äppelkyckling med lite ris, wokad paprika/rödlök/tomat, cashewnötter och vatten
Kvällsmål: Skivade jordgubbar/banan med lite mjölk

Motion: 45 min promenad 5 km

Lyckan är total!!!! Har precis lagligt köpt hem mina två absoluta favorit-träningslåtar. En av dem är Now your gone med Basshunter. Herregud, jag kommer ju ha sådana adrenalinkickar på löpbandet imorrn att jag är rädd att jag ramlar baklänges :)

6 kommentarer:

Tessan sa...

erika, du är så duktig!! kan inte du göra ett ät- & sovschema till mig som passar mina lata tendenser? jag känner att jag har tappat kontrollen! :O

Felicitas sa...

Åh, jag som tyckte att det var lite dyrt... Men om vi pratar om några hundralappar mindre så är jag intresserad!! :D

Puma sa...

jag är också på om vi blir 5!

Erika sa...

Felicitas - tyckte också det var dyrt först tills jag fattade att man kan få grupprabatt. Underbart!
Ska jag ta det som att du är med?

Puma - Vi är fyra nu så en till kan väl inte vara så svårt att få till? :)

Felicitas sa...

Ja, du har ju redan fått mail... Ska bli superkul!! :D

TheLoonyNail sa...

Jag vill åxå vara med!!!
Får jag plats??