söndag 25 maj 2008

Söndag: Sommaren är på väg!

Cykelloppet i lördags blev inställt, resesällskapet insjuknade och etappen blåstes av. Därmed inte sagt att jag inte satte kroppen i rörelse.

Lördag
Startade dagen med en tallrik fiberhavregrynsgröt, ½ mosad banan, lite mjölk och ett ½ glad Brämhults Apelsin/jordgubbsjos. Var först på plats på gymmet och värmde upp i 15 minuter på löpbandet. Benhinnorna höll de 2,1 km jag sprang! Hoppade på ett body pump pass och hann inte mer än till uppvärmningen så kom de välkända endorfinerna kickandes. Min absoluta favorittränare ledde passet och hon har grym energi, vilja och konst att förmedla den. Har saknat Jocks!!! Direkt efteråt åkte jag upp till Sidsjön och prommade 3,1 km innan jag bjöds på frukost hos Karima. En helt fantastisk start på dagen kan man säga!!

Efter en långdusch och lite fix hemma mötte jag upp Karima och Emilia på stan. Shoppade lite och köpte en varsin glass. Mamma och pappa kom upp så vi gick en stros till på stan, shoppade lite (skor, linne, kort sval kofta, smycke) och åkte hem för middagsfix. Åt grillad karré, sötpotatisgratäng, rostade grönsaker och sambal badjaksås. Mmmm. Färska jordgubbar på det och jag var dödsmätt :)

Mina älskade flickor kom och såg Eurovision efter att jag hade skjutsat mams&paps till Rod Stewarts konsert. Vi surrade och skrattade så mycket att jag har träningsvärk i magen idag. Vänner är underbara.

Idag har vi ätit långfrukost, prommat, mors dagsfikat, cyklat, ätit grillat till middag och nu påbörjas den sköna söndagkvällen. Ska läsa lite bok och möjligtvis se en film. Beror på hur boken ter sig!

Träning v. 21
Måndag: 45 min rask promenad 5 km
Tisdag: 21 min löpning 3 km + 30 min styrketräning överkropp
Onsdag: 50 min promenad 4 km
Torsdag: 70 min rask promenad 7 km
Fredag: 60 min rask promenad 5,8 km
Lördag: 15 min löpning 2,1 km + 60 min body pump + 30 min rask promenad 3,1 km
Söndag: 45 min promenad 3,1 km + 60 min cykling i lugnt tempo 12 km
Totalt 486 min och 45,03 km

Många raska promenader, härliga premiärlöppass och come back med styrketräningen. En fantastiskt vecka helt enkelt!!

Inga kommentarer: