torsdag 1 maj 2008

Torsdag: Finne på näsan

Jag har inte kunnat träna idag pga olika anledningar och la då fokus på att hitta rätt prylar att träna i.
Igår köpte jag lyxig frukt som vi ska kunna mumsa på under ledigheten. 30 kronor för ett paket jordgubbar kan anses som dyrt men folk drar sig inte för att lägga ut hundratals kronor på godis/chips/nötter/dricka? Därför blev det jordgubbar i filen imorse. Ljuvlig sommarsmak!!

Vi har varit ute på IKEA hela eftermiddagen för att köpa nödvändiga saker till våra respektive fritidsintressen. P köpte nya fotbollsskor och strumpor, vi letade oss galna efter både jeans och en god duschcreme som passar oss båda och jag hittade både löparbyxor, träningshandskar, sport-bh och träningsstrumpor. Nu blir det "ut med bomull, in med funktionsmaterial" då jag är übertrött på genomblöta träningströjor på ett obehagligt sätt. Träningshandskarna har verkligen sett sina bättre dagar och jag skulle skämmas att träna i dem. De ser mer eller mindre sönderbitna ut :)

Vi har ätit indiskt här ikväll och druckit ett glas rött till. Wonderful! Fortsätter kvällen med SYTYCD mys, imorgon styr jag kosan mot sydligare breddgrader för lite blod, svett och tårar. Det sistnämnda blir nog i form av glädjetårar :) ....ska bara jobba bort "innefinnen" som bildat bo på nästippen, det pulserar och spänner under huden på mig.... Skumt.

Målen för maj kommer imorgon förrmiddag - var så säker!

Inga kommentarer: