måndag 5 maj 2008

Måndag: Dagen efter

Kan man vara bakistränad? I sånt fall är jag det idag...
Det känns att det är dagen efter idag...som fan! Aj är bara förnamnet, aoooouch mellannamnet och aj förbannade jävla skit är efternamnet. Men vilken värk är den skönaste värken? Jo just träningsvärken eftersom den kommer ur något gott. Det är så längesen jag hade denna känsla i kroppen, som att varje muskel dragit ihop sig till en ostkrok, så jag välkomnar den med ett leende följt av en massa svordomar.

Packade väskan imorse med planen att ta en lätt jogg varvat med promm för att mjuka upp lederna och få igång blodcirkulationen i musklerna men la snabbt ner tanken när endast ansträningen av att gå upp eller ner för en trappa skapar världskrig inombords. Baksida/insida vad och baksida lår samt rygg strejkar mest. Körde vi bara baksidesmuskler eller vad?
Imorgon vill jag att kroppen ska vara återställd till normalläge och inställd på löpning. Det här funkar ju inte, gå runt och vara sugen på träning som inte går att genomföra. Snacka om antiklimax :)

Belöning
Idag belönar jag mig själv för den goda insatsen jag gjorde i helgen. Det är jag värd!
Kroppen har fått mycket vätska, goda färska frukter och en nypa frisk luft. Kvällen kommer att fortsättas med stretching, en varm dusch och mer färsk frukt till kvällsmellis. Ska försöka toppa detta med en god natts sömn, hade väldigt svårt att komma till ro igår. Förmodligen bearbetade jag alla intryck, träningen, tågresan och hemkomsten - som by the way är så härlig. Att få en varm kram, en puss och ett glatt leende av bästaste är underbart.

4 kommentarer:

Susanna sa...

Haha, jag har också känt mig typ bakis idag. Måste ha ätit och druckit för lite igår, så nu sitter jag här med en mugg chokladmjölk :)

Sofy sa...

Hi, hi.. ja, jag hade också nästan känslan av att komma hem, eller, ja, tvärtom. Prinsen kom hem så det blev liksom samma för mig med!

Mina ben är inte glada alltså... ryggen är även den på krigsstigen, det måste ha varit boxen som ordnat att hela ryggpaketet är i uppror. Kram!

Puma sa...

baksidan av mina lår säger aj aj de med! imorgon får vi försöka komma ut på en joggingtur, känns kanske bättre när de väl mjukat upp sig!

Silverscreen sa...

Ja, bakis var en ganska så bra benämning på gårdagen =) Helgen har verkligen varit kanon. Kul att träffa alla och att få ta ut sig ordentligt. Tae boxen var nog roligast :D Hade nog inte orkat köra det passet om det varit något annat inplannerat! Kram