fredag 14 november 2008

Fredag: Morgonstund har guld i mun

Tänk er en vanlig fredagmorgon i mitten av november. Mobilväckningen går igång 05:45, termometern visar -6 grader och vinterdäcken är fortfarande på väg att levereras. Väskan står packad men transporten till gymmet är obrukbar, så kollegan får hämta trots att hon bor på andra sidan stan. Tack!!

Total träningstid: 55 minuter
Cardio: 15 min crosstrainer
Styrka: Ben Benböj i smithmaskin 3*10 stång + 30 kg, benpress 3*10 60 kg, bencurl maskin 3*10 25 kg, insida lår maskin 3*10 40 kg, utsida lår maskin 3*10 50 kg, Bröst bröstpress maskin 3*10 20 kg, bröstflies 3*10 5 kg:s hantlar

Ökade 15 kg i vikt på smithmaskinen idag när jag äntligen fick sällskap och jag har börjat tröttna på mina fis-fasoner. Kan någon bara stå och vråla åt mig att pressa på mer vikter?! Jag behöver sjukt mycket pepp från den jag tränar med och när peppningen uteblir kan jag bli slö. Ja alltså slö som i slö att lägga på mer vikt. Idag däremot hade djävulen flugit i mig, jag gapade på tjejen jag tränade med att hon skulle pressa sig till det yttersta, inte vika sig och "nu vet du att du har 20 kvar att göra eftersom de första 10 kändes jättelätta". Med en sådan attityd gentemot någon annan måste jag ju jobba lika mycket själv och plötsligt insåg jag att ju mer jag gapade, desto hårdare blev jag mot mig själv. Det var ett skönt uppvaknande och nu vet jag att det blir än tuffare nästa gång! Jag får helt enkelt lära mig att skrika åt mig själv :)

När morgonträningen var över och jag på skakiga ben gick ut från gymmet hade vädret totalvänt, det var precis på nollan och regnet strilade från himlen. Gatorna var som en skridskobana och det var knappt jag tog mig till jobbet. Bussarna har varit inställda här idag pga halkan. Vi bor i en livsfarlig stad som är byggd mellan två kullar...

Igår inhandlade jag två av mina absoluta favoritfilmer, den ena något äldre än den andra. Dessa ska avnjutas någon kväll här i höstmörkret.

Idag inhandlades dessa sockar. Jag kommer förmodligen skrota runt i dem hela vintern och mysa på. De gråa är än så länge favvisen, snygga till ett par tights och en mer "casual" klänning att ha på tjejkväll eller bara mysa omkring i hemma.
Ikväll har vi ätit älgfilé, druckit ett par glas rött och sett en film. Eller Pelle såg film och jag somnade efter halva i vanlig ordning. Är det fredagkväll så är det :)

Inga kommentarer: