onsdag 19 november 2008

Onsdag: Please don't take him just because you can

Måndag: Rask promenad hem från jobbet. Halkade runt i mina gympaskor eftersom jag fortfarande inte hittat de perfekta vinterskorna. Prommade ända längst upp på Södermalm och genom villakvarteren hem. Där känner jag mig tryggare än raka vägen hem där det är oupplysta parker och hemskheter för en mörkrädding som mig! 4,2 km blev det.

Tisdag: Är helt inne i rådande rutinen så 06:15 satt jag på cykeln. Pinnade bara på i 5 minuter, sen var det ben, rygg och mage som fick sig en omgång.
Totalt träningstid: 50 min
Uppvärmning: 5 min cykel
Styrka: Ben Benböj i smithmaskin 2*10,1*15 stång + 25 kg, utfall 3*10 på varje ben, bencurl maskin 3*10 25 kg, benpress 3*10 60 kg, insida lår maksin 3*10 45 kg, utsida lår maskin 3*10 50 kg, rodd maskin 3*10 30 kg, ryggpress 3*10 7 kg hantel, situps 50 st

Fick även till en ofrivillig promm hem från jobbet på 3 km. Min skjuts från Ica fick förhinder så jag knatade. Skönt!

Hade svärföräldrarna på besök igår så vi åt orientalisk gryta och surrade. Somnade 23 och sov precis hela natten utan att vakna förrän imorse 06:20. När jag klev upp hade jag avtryck från täcket på hela magen och benen. Jag måste ha legat på mage i sängen med täcket under mig precis hela natten :)

Onsdag: Efter en god natts sömn var jag rätt pigg idag. Det hände något speciellt under dagen också men den karamellen måste jag suga på ett tag innan jag släpper den.
Träningsvärk i arslet har jag som bara den och värre lär det bli imorrn!!
Körde ett box-pass med Ingela direkt efter jobbet och jag skrattade till lite när vi skulle köra en övning som går ut på att "boxa 2 ggr, göra 2 armhävningar/4 situps, boxa 4 ggr, göra 4 armhävningar/8 situps". Förra veckan såg jag till att göra benböj när det var jag som höll i mitsarna och Ingela körde armhävningar/situps - detta bara för att hela tiden hålla igång kroppen. Idag sa tränaren: "Och ni som håller i mitsarna gör benböj när er partner gör armhävningar". Kul att inspirera till att köra tuffare :)

Inga kommentarer: