söndag 9 november 2008

Söndag: Best of the best...

Efter en lång men mysig lördag i Hälsingland med dop, fika och middag somnade jag sött på det kurviga tåget mellan Bollnäs och Stockholm. Jag crashlandade hos Sofia som lånade ut sin mjuka soffa åt mig! Laddade med smörgås och rött te innan kroppen behövde sömn för natten. Sov gudomligt skönt men vaknade med magknip. Ingen bra start på en lång dag...

Bilden är lånad av Sofia.

Frukostladd i form av gröt, jos och smörgås - sedan stresslöpning till tunnelbanana och från tunnelbanan till pendeltåget. Men vi hann!

Första klassen på Best of the best var dansaerobics med Oscar Nilsson. Han var otroligt glad, inspirerande och lattjade väldigt mycket uppe på scenen. Ett genomgående roligt och svettigt pass.

Andra passet hade jag sett fram emot. Fredrik Andersson (instruerade pass här i Sundsvall för några år sedan) och en dansk instruktör körde Combat-klass. Det var inte alls vad jag hade förväntat mig, ett slarvigt ihopsatt pass med för snabba instrueringar om kombinationer och lite märkligt spexiga övningar från scenen.
The gäng! Snygg ansiktsfärg jag lagt till med... Bilden är lånad av Terese.Direkt efter combat-klassen hade en arg Paolo Roberto ett boxpass. Kaka på kaka om man frågar mig. Det var en jobbig klass men jag hade gärna sett ett danspass mellan combat- och Paolos pass.
Mela, Jane och Sofia på ett ben :)
Sista klassen (för min del) idag var ett jive-pass med Annika Sjöö. Det var otroligt roligt! Vilken energi den tjejen har! Grymt skoj att lära sig en annan typ av dans :)
Hoppade de två sista passen och åkte till Aspudden för en varm lång dusch, skönsång med 4-åriga Klara och söndagsmiddag. Trött som en baby somnade jag återigen vaggad av tåget.
Best of the best är inget jag kommer att åka på igen. Bagen som skulle vara full av saker till ett värde av 2.000 kr ligger kvar i Aspudden, redo för soptippen. Senaste numret av Fitness Magazine, cd-skivan och omega 3-kapslarna följde med hem. Vad ska jag med gamla nummer av FM till? Vad ska jag med ett presentkort på en salong i Stockholm till? Och vad ska jag göra med stegräknaren som jag redan har? Sätta en på varje höft? Hoppas de tänker om till nästa år, jag hörde fler än "vår grupp" som klagade över det skrala utbudet av grejer. En t-shirt? En vattenflaska? En bar? Well, det var väl inte väskans innehåll som drog ner helhetsintrycket av Best of the best...

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nä usch! När man betalr så mycket förväntar man ju sig att det ska vara bra!

Felicitas sa...

Ja, extra synd om dig som åkte så långt för det där... :P

Sofy sa...

verkligen inte värt tågpengarna, men jag är jätteglad att du investerade och hälsade på!!! Kram

Anonym sa...

Kul att hitta en träningsblogg från Sundsvall. Min gamla hemstad :)Själv är jag utflyttad till Norrköping. Ska läsa vidare om dig och inspireras lite... Hälsn / Annika www.tremil.blogg.se