tisdag 4 november 2008

Tisdag: Äntligen! (som Gert Fylking brukar säga)

Det tog mig sisådär hundra år innan hostan var över och orken tillbaka. Idag återsåg jag gymmet - det var ett härligt möte. På en liten nött post-it-lapp fanns allt morgonpasset skulle innehålla så det var bara att skrida till verket.



Total träningstid: 55 min
Cardio: 11 min uppvärmning löpning 2 km
Styrketräning: Biceps hammercurl 3*10 7 kgs hantlar, kabelcurl 3*10 22,5 kg, Ben Benböj i smith 3*10 stång + 15 kg, bencurl 3*10 25 kg, insida lår 3*10 40 kg, utsida lår 3*10 45 kg

En helt perfekt start på dagen! Stretchade ordentligt (sist fuskade jag lite och fick sjukt ont i ländryggen i flera dagar...), tog en varm dusch och åt en gröttallrik på jobbet innan arbetsdagen startade. Tyvärr tror jag att jag åt alldeles för lite till frukost för jag var galet hungrig efter lunch, så just nu kokar ett ägg på spisen som jag tar med till morgondagens frukost!

Det krävs en del planering för att få till morgonträningarna men när de väl blivit rutin är det absolut inget jag vill göra avkall på.

Det blev kycklingfilé stekt i grillkrydda (en underskattad krydda enligt mig), rotsaker i ung och en skysås till middag. Efteråt somnade jag gott med vetevärmaren på magen, dagens bravader har tagit ut sin rätt. Det blir tidig kväll så jag hinner läsa några rader i "Luftslottet som sprängdes" innan jag slår igen min blå för natten. Redan onsdag imorrn, veckorna går så fort - snart är det jul :)

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Härligt att du är igång igen!

Em Löfgren sa...

ja vilken start på¨dagen!! grym du är!!