söndag 23 november 2008

Söndag: The week-end

Ännu en helg till ända innan man hunnit med allt man vill! De lediga dagarna bara springer förbi, jag tycker helgen borde utökas med en extra dag. Typ fredagen, eller måndagen. Tänk vad lediga vi skulle kunna vara :)

Fredag: Morgonträning med sår i handflatan var ingen bra kombination. Kämpade på tappert ändå, fick använda mig av maskiner med snälla handtag. Crosstrainer som uppvärmning och bicpes/triceps/bröst/mage stod på agendan.
Hade bebis-hippa för Camilla på kvällen, åt årets första julbord och gav bort en massa bebis-relaterade presenter. Pojken nedkommer i februari och mamman/pappan är nu mer redo för ankomsten! Vi fick även den glada nyheten att Cissi och Danne äntligen ska bli föräldrar efter mycket slit!

Lördag: Vi är duktiga på att sova länge på helgerna jag och Pelle. Efter den numer standardiserade långfrukosten, en dusch och lite plock åkte vi ner på stan för att uträtta ärenden. Jag kom hem med tvåpack tjocka strumpbyxor, en svart kjol, en mörkgrå top och en ljusgrå kofta samt ett par svarta vinterskor/stövlar/kängor. Jag gjorde ett tappert försök att hitta kläder med färg men det verkar inte funka för mig :)
Vi hade Thomas, Maria och 1½ månader gamla Ture här på middag på kvällen. Det var ett kärt återseende! Vi åt oxfilé med hemmakokt rödvinssås, spröda potatisskivor, ugnsstekta paprikor och Masi-vin. Till efterrätt blev det hemmavispad hallonglass med chokladkaka.
Vi fick ett 5-pack Glögg av dem som vi provsmakade till efterrätten och alla var rörande överens om att 2003 års glögg var absolut godast och mest julig.

Söndag: Träning stod på schemat tills gymmet annonserade att det höll stängt idag. Tog istället en promenad i det iskalla vädret, -6 grader och snålblåst dödar vem som helst... Handlade käk på ICA, svängde ihop en laxpaj och nu blir det en sedvanlig söndagsfilm i soffan. Älskar söndagar då man kan slappa så mycket man bara vill men gillar inte känslan av att helgen är över!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Låter som en skön helg! Och den där hallonglassen skulle jag gärna tagit en bit av :)

Sofy sa...

Vilken fantastisk ördag. Åh jag vill också gå på middag hos Erika och Pelle!!!