söndag 16 november 2008

Söndag: Godis för ögonen

Igår kräksnöade det hela dagen, asfalten var jätteblöt och inga vinterskor i världen skulle ha hållit fossingarna torra. Inatt blev det minusgrader och när jag vaknade imorse var himlen helt blå. Efter en lååång standard-helg-frukost, lite utrensning av skor och en biltur senare var vi framme vid Sidsjön. Det var så vackert där i solen runt sjön att jag bara ville pausa tiden och stanna ute hela eftermiddagen. Jag låter bilderna tala för sig själva...







Skidbacken får preparering inför sugna slalomåkare i form av konstsnö.


En timma senare hade vi fyllt på lungorna med nytt syre, kinderna var vackert röda och frostbitna... Veckohandlade på Kvantum, slängde papper och glas vid sopsorteringen och skor till insamling - sen bar det hemåt för att laga och äta laxgryta i ugn med ris och färska grönsaker. Eftersom boxern fortfarande inte fungerar (sen i tisdags..) så ser jag "The Holiday" och dricker té i soffan ikväll. Söndagar är bara för härliga!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh vad fint! Jag vill också ha snö!

Sara sa...

Jag och Johan var ute på promenad tidigare idag vi med. Det var soligt, vintrigt och den friska luften hamnade långt ner i lungorna. Man mådde gott ett bra tag efter promenaden!

Sofy sa...

MYYYS! Jag vill också. Längtar och väntar till åre på lucia, och till vår härliga resa!

Anonym sa...

Åh älskade Sidsjön. Nu längtar jag hem till Norrland :) Härliga bilder!