lördag 15 november 2008

Lördag: Soft i mysbrallor

När det är lördag morgon kan jag njuta extra länge av gröten. Frukosten ser nästintill alltid likadan ut för mig eftersom jag sällan frångår min gröt, förutom på sommaren då jag ibland varierar med rabarberkräm eller en fruktyoghurt. Gröten kickstartar min morgon på ett speciellt sätt, jag blir varm i magen och får bra energi. Den består nästan alltid av fiberhavregryn med lite russin i och vatten såklart, när den kokat klart i micron strör jag över hela linfrön och toppar med antingen kanel eller lite lingonsylt. Mjölk till, mums!!
Imorse hade jag bakat bröd som var lagom varmt när vi åt det till te, gröt/Pelle fil, och färskpressad jos.

Har inte gjort speciellt mycket alls idag. Med mysbyxor på fick köksbänkarna sig nyss en omgång. Det är inte så tacksamt att ha vita bänkar för allt damm syns snabbt och i ett kök håller det sig sällan rent speciellt länge heller. Har även tvättat några maskiner och fejat på med annat. Vi pausade i "mysa-runt-stöket" och tog en fika på det närliggande bageriet. Pelle åkte nyss iväg och skulle spela squash (jag träningsvilar idag) och lite senare blir det käk och Bond-filmen på bio.

Har till slut bestämt mig för att inte åka på NikeWoman-konventet. Någonstans måste jag dra gränsen för hur mycket pengar jag lägger ner på mina träningsresor. All logistik kring träningsresorna är omständiga och kostar många slantar. Jag ska ju trots allt till Åre på Skicamp 2 veckor innan konventet och till Mora för Tjejvasan 3 veckor efter konventet, så jag har inga problem att fylla min kalender med träningsprylar :)

Nu ska jag kika in vad ni pysslar med i helgen!

1 kommentar:

Susanna sa...

Nej så synd att man inte får njuta av ditt sällskap på nikekonventet :( Helt förståligt iof, men synd.