onsdag 26 november 2008

Onsdag: Medarbetarsamtal och glöggkväll

Jag jobbar på en väldigt bra arbetsplats. Där har man medarbetarundersökning om huruvida arbetsplatsen är, hur man trivs, vad som kan förbättras osv. Sedan har man ett 2 timmars uppföljningsmöte där man delar in de anställda i grupper och har diskussioner kring vad man undersökningen visat. Vår undersökning visar att vi är otroligt nöjda med vår arbetsplats, att samhörigheten är stor och att det är låg frånvaro.

Imorse var det åter träning på schemat. Vi slet ont med biceps/triceps/bröst och axel-musklerna. När jag kom till jobbet var det "jag-är-stel-och-går-som-en-skadeskjuten-kråka"-gången som gällde. En av mina kollegor fällde kommentaren: kan det vara nyttigt för din kropp att ha så mycket träningsvärk som du har? Jag tänkte efter några sekunder men kom fram till att eftersom jag försöker öka vikterna på mina muskelgrupper vecka efter vecka eller åtminstone köra ännu hårdare så är träningsvärken väl värd och inte kan väl kroppen lida av lite muskelvärk?

Ikväll har vi haft glöggkväll på jobbet. Pepparkakor med mögelost, glögg, julmust, pajer, sallad och massa surr om ditt och datt. Jag har verkligen världens bästa jobb!

2 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Wow, det låter ju fantastiskt. Vad härligt med en så bra arbetsplats.

Anonym sa...

Härligt att höra lite positiva tankar om ett jobb - inte så vanligt tyvärr känns det som :) Grattis till dig!