tisdag 11 november 2008

Tisdag: Så gick den afrikanska kvinnan ur tiden

Noterade igår kväll att Miriam Makeba gått ur tiden. Det blir nog hyllningsmusik för henne på jobbet i eftermiddag, vi som brukar spela Pata Pata och skaka på höfterna ibland när fredagarna måste piggas upp (jo, det är faktiskt helt sant).


Trött igår, pigg imorse. Eller ja, allt är ju relativt men det var inga problem att kliva upp i alla fall. Fick sällis på gymmet av Ingela och vi fick till ett tufft pass som slutade med överansträning av axeln. Avbröt just den övningen och övergick till situps istället. Man måste lyssna på kroppen...

Total träningstid: 60 min
Cardio: 20 min cykel x km - hade ingen koll på kilometrarna denna morgon
Styrka: Triceps kabeldrag 1*10 25 kg 2*10 22,5 kg, hantel bakom huvud 3*10 7 kg, Biceps 1*40 5 kg Axlar Axelflies sneda 3*10 4 kg, drag med skivstång 1*25 10 kg, axelflies raka 3*10 3 kg, Mage Situps variation 100 st

Ett bra pass, var svettig som en dåre som vanligt! En snabbdusch, omklädning och snabb make senare var jag på jobbet och käkade min gröttallrik med linfrön och banan.

Har varit på kundbesök på förmiddagen så jag pausar med lunch hemma idag innan eftermiddagspasset drar igång. Såhär flådigt (eller inte) blev det idag.

Nu jädrar får Fitness Magazine sina fiskar varma. Man måste få uttrycka sin åsikt och ge feedback på konventet som var!

Inga kommentarer: