måndag 10 november 2008

Måndag: En trött liten tjej

Helgen gick alldeles för fort och plötsligt var det måndag morgon och trötta ögon mot jobbet och siffrorna. Det var med suddig blick jag klev upp och den har fortfarande inte blivit glasklar. Tur att jag har en underbart jobb som får mig att bli uppslukad och koncentrerad till max så tröttheten försvinner för en stund.

Lunchade med en vän på Waynes idag, det blev deras goda fetaostsallad med kyckling och pasta. Mmmmums för magen. Vi hade mycket att surra om trots att vi nyss setts. Efter lunchen kom den riktiga paltkoman, jag kämpade på och fick upp ångan efter en massa jobb, en clementin och en banan men strax innan fem gav jag upp och kastade in handduken. Handlade mat för veckan och for hem för att laga käk. Tyvärr hade jag missuppfattat Pär, så han åkte på restaurang med en kund och jag fick äta middag själv. Sånt är livet!

Träningskläderna hänger på tork, träningsvärken i kroppen gör sig påmind och morgondagens pass planeras just nu som bäst. Ska bara sova en massa timmar först!!

Förresten, det där presentkortet vi fick av Fitness Magazine i väskan var ju ett jävla skämt. Presentkort på en botox-klinik? Nu får ni ju ge er!! Ska man verkligen bli prenumerant...?

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nä men usch! Nu funderar jag på att säga upp min prenumeration! De som skryter så himla mycket om "sina sunda värderingar" grr!

Felicitas sa...

Det är verkligen helt horribelt!! Hade ingen aning om det förrän du berättade. Helt otroligt!