tisdag 25 november 2008

Tisdag: När ska trenden vända?

Samma procedur som alla morgon-tränings-dar. Inser att bloggen kanske börjar bli rätt tråkig eftersom jag följer ett konstant träningsschema nu innan snön verkligen ligger vit på backen. Det kan inte vara speciellt spännande läsning man möts av här på bloggen nowadays...
Det är ju faktiskt först när det är spårat och snön kommit på riktigt som längdträningen sätter fart, innan dess försöker jag bli så stark som möjligt...och jag är på god väg!
05:45 klockan ringer
06:05 Gina anländer, in i värmen i bilen
06:20 Kör igång uppvärmningen på CT
06:25 Drar på mig handskarna, sparkar lite lätt med benen och får det där "nu-jävlar-tränar-vi-ben"-suget i blicken, lägger på vikter på skivstången och börjar jobba. Ett mjölksyrepass som heter duga tar fart!

Idag körde vi 3 tappra kvinnor ett hårt pass. Jag och Gina hade både mjölksyra, blodsmak i munnen och gungiga ben när vi tog sikte på omkläningsrummen efter en timma.
Totalt träningstid: 50 min
Uppvärmning: 5 min CT
Styrka: Ben Benböj i smithmaskin skivstång + 30 kg, baksida lår maskin 15 kg, benspark 25 kg, insida lår 45 kg, utsida lår 50 kg, utfall Biceps Bicepscurl med skivstång 12,5 kg Mage Pushdown ben 30 st

Vi var som sagt 3 pers som skulle köra samma program och det kan lätt bli ineffektivt men vi kör snabba pauser, hjälps åt och varierar på maskinerna. Imorrn blir det ett överkroppspass som heter duga!

Inga kommentarer: