onsdag 25 februari 2009

Idag gick jag och Emelie in på dag 3 av 56 i vårt projekt. Det känns fortfarande rätt lätt, som en piece of cake (jag inte får äta) men jag undrar just när det kommer vända. För jag vet ju att så snart jag sätter upp förbud och det har gått x antal veckor, när jag får smak på första godisbiten - ja då är det kört! Då är jag tillbaka i sockerträsket med handen i godispåsen och äter desto mer än jag gjorde innan. Och jag vet så väl att jag inte bör sätta upp förbud mot mig själv eftersom det oftast stjälper min väg mot en lättare kropp men samtidigt så kommer det knappast bli någon skillnad på vågen om jag stoppar i mig socker. Fattar ni dilemmat?
Dagens "att stå emot nr 1": Idag bjöds det på tårta hos en av mina trognaste kunder men jag var ståndaktig in i det sista trots att det såg otroligt gott ut. Intalade mig själv att min mage knappast skulle gilla massa grädde innan skidpasset....

Sidsjön bjöd på vackert väder och hårda spår på eftermiddagen. Hade tur att kunna jobba in tid och komma ifrån innan rusningstrafik. Med massor av peppande musik i öronen jobbade jag mig igenom 9,3 km. Diagonalade 25 %, stakade 75 %. Det var tufft och jobbigt men jag älskar det! Idag förbättrade jag min tid dessutom och kom i mål på 54 minuter. Sweet!

Dagens "att stå emot nr 2": Ska strax iväg på tjejmys hos Karima och där brukar det bjudas på mycket goda chokladbakelser. Hon hintade om gurkstavar och dipp igår så jag hoppas att det finns....
Uppdate: Inga bakelser så långt ögat nådde! En jättemysig tjejkväll med massa skitsnack, precis vad jag behövde såhär mitt i veckan!!!


Käk dag 3

06:15 Frukost
1 portion fiberhavregrynsgröt med kanel, russin och linfrö, 2 msk äppelmos och mjölk.

09:00 Mellis 1 kopp te och 1 stor knäckis med ost.

12:00 Lunch 1 kycklingklubba, avokado- och fetaostsallad, keso med grillad paprika och 1 passionsfrukt, vatten.
14:30 Mellis innan träning 1 jordgubbsyoghurt, 1 kopp te
17:30 Middag Paprikalax i gräddsås med lite pressad potatis, vatten.
20:00 Fika hos fina vännen 2 stora koppar rabarbergrädd-té, en skål ljuvlig fruktsallad, cashewnötter

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

snygga "stå emot"! duktig du är! och bra jobbat med mellisarna, det tar sig minsan fröken, heja heja! imorgon är det dag 4 och den ska oxå bli kanon!

Anonym sa...

Starkt jobbat på skidorna! 54 minuter är ju jättebra!! Och att du stakar dig 75 % av nästan 1mil är imponerande! Jag har lite att öva på om jag ska komma ikapp, haha.

Ha det bra!!

//izza