torsdag 5 februari 2009

Torsdag: Skiing moment

Bah, vilken gör-stressig dag. Fast jag gillar stress - positiv sådan. Utredningar som ger något, konton som stämmer och bokslut som ser bra ut gillar jag! Och jag älskar utmaningarna i mitt yrke.
Efter en arbetssam dag!
Efter en ännu en sådan dag passade det ypperligt med skidträning. I tisdags tidstestade jag 6,2 km. Idag åkte jag "vasalopps-tempo" för att se hur mycket jag klarar utan att ta ut mig fullständigt. Snacka om toppenföre i spåret!! Jag blev lyrisk varv 1, njöt av omgivningen under varv 2 och var i fullständig extas varv 3. Darin och Lady Gaga är mina ständiga följeslagare när jag tränar. Peppar mig fånigt mycket att prestera mer! Skrapade ihop 9,3 km på exakt 60 minuter - pauser inräknade.
Syns det att jag älskar
att åka längdskidor?
Bästa träningen just nu!!
När jag knäppte lös pjäxorna ur bindningarna var jag lite lätt andfådd men hade lugnt kunnat åka flera varv. Hungern däremot rev i magen så det passade bra att stoppa vid 9,3 km.


Har dragits med blånagel sen Åre.
Den lär nog inte försvinna förrän
pjäxsäsongen är över :)




Nytränad, nyduschad, nyäten - nu passar det bra att se klart American Gangster och mysa med Pelle. Imorrn åker vi till Jämtland så det blir mycket skidträning i helgen hoppas jag!
...och jag skrattar fortfarande åt Cissis kommentar: Ska jag hänga med dig på Blogger Boop Camp?

2 kommentarer:

Puma sa...

haha. samma musiksmak och båda har blånaglar sen åre...

Lilla my sa...

Blir nästan lyrisk av att läsa om din skidåkning ;) Är lyrisk över vår underbara vinter! Kör försiktigt i helgen... ska ju tydligen komma ett par dec till.