torsdag 12 februari 2009

Torsdag: Utmanad av Sara

Läser att Sara har utmanat mig på sin blogg. Anledningen till varför hon utmanat mig var en otrolig komplimang, tack Sara!
Utmaningen går ut på att jag ska lista 8 fakta/(o)vanor om mig själv

1. Jag kan inte säga att jag inte gillar en sak innan jag provat det och har jag testat så vill jag älska det.... Konstig ekvation jag vet! Löpning har aldrig varit en favorit men nu har det blivit en av mina favoriter på sommaren. Älskar den fysiska tröttheten som kommer efter ett löp-pass.
Längdskidåkning har heller aldrig varit ett alternativ eftersom jag fullkomligt hatade det när jag sist åkte som 11-åring. Nu ska jag köra tjejvasan...
2. När Pelle inte är hemma måste jag känna på ytterdörren minst 3 ggr och kolla bakom sovrumsdörren och under sängen innan jag lägger mig. Lampan i vardagsrummet får snällt lysa om jag vaknar på natten. Jag är otroligt mörkrädd...
3. Jag är en riktig bokmal, slukar allt från skönlitterära böcker till deckare. Ska just påbörja Mons Kallentofts Sommardöden efter att ha avslutat Liza Marklunds En plats i solen.
Kuriosa: På ett sommarjobb som växeltelefonist på en fabrik i Söderhamn, mitt under industrisemestern när det är som mest dött, läste jag 17 böcker på 1½ månad...
4. Jag knäcker mina leder. Nacken, ryggen, fingrarna, handflatorna, knäna. Det är en dålig vana jag haft med mig sen mellanstadietiden och det är i princip omöjligt att sluta.
5. Jag älskar att umgås med människor. Jag är väldigt intresserad och nyfiken av naturen så träffar jag nya människor kör jag ofta "1000 frågor", allt för att lära känna personen.
6. Jag har grymt dåligt tålamod. Allt ska gå så snabbt och effektivt som möjligt, man ska vara tidseffektiv men ändå noggrann. Det kan vara till besvär ibland eftersom jag lever med en vacker man som kan konsten att ta tid på sig. Han lagar nästintill aldrig mat hemma :) Men som man säger: opposite attracts!
7. Jag är en gottegris ut i fingerspetsarna och jobbar hårt med att komma till rätta med mitt sockerbegär. Det är svårt men det ska gå!
8. Jag uppskattar varje dag i mitt liv vilket innebär att jag njuter av kärleken, livet, träningen, jobbet, vännerna, utmaningarna, hemmet ja allt! Flera gånger varje dag stannar jag upp och tänker på hur bra jag har det och hur rädd jag ska vara om det.

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

haha vi har en del gemensamt! stressade gottegrisar ;)

funderade på det du skrev till mig, och jag tycker vi ska utmana varandra! jag är 160 cm/62 kg Vill nå 57-58 kg
vi kan väl klura över helgen på hur denna utmaning skulle kunna utformas!? vad säger du?! kanske är detta är precis den spark i baken vi behöver för att nå sommaren lite tightare?! ;)

Anonym sa...

:-)

Susanna sa...

Kul att läsa!!