söndag 1 februari 2009

Söndag forts: Skidpasset som blev av

-14,8 förvandlades till -17 grader så snart jag anlänt till Töva. Spåren var kalasfina och rykten säger att "spåraren" Tommy är perfektionist - vilket visade sig stämma. Jag hade bra tryck och bra glid, bra fäste men lite bakhalt som vanligt. Det sista tar jag med en nypa salt.

Jepp, det var kallt...


... och vackert!


Efter bara en halvtimme var håret såhär vitt.




1 februari bjöd på solsken och
vackert vinterlandskap




Efter en timma hade jag anlagt skägg.


Nöjd och glad
att ha genomfört passet
trots kylan.


Torkade bort skägget, isen och svetten ur pannan. Börnade hem och klev ur det dygnsura understället, lager 2 och brallorna. Snabbvärmde underställsbrallorna på elementet medan jag blåste håret torrt. På med ny underställströja, täckbyxor och täckjacka för att gasa bort till Gärde och kolla finalen av Skotercross. Emil Öhman vann!
Gjorde sällis med Staffan och Petra till Bite Line där vi fick i oss sen lunch.
Nu ska jag ta mig ett bad och mjuka upp axlarna som har gett mig "träningsvärk dag 2" med besked! I eftermiddag fortsätter jag styra upp ett bra styrkeprogram från Stora boken om styrketräning.


Mössan får sitta på tills värmen är tillbaka i kroppen.

1 kommentar:

Lilla my sa...

Låter som en underbar dag på skidor. Vilket otroligt väder det har varit! Önskar jag hade vart ute och njutit lite.

Bra jobbat idag ;))