fredag 15 augusti 2008

Fredag: Mega EGO-boost

Idag har jag utgått från filosofin: gör det du tycker känns bäst. Precis allt har haft en mening och jag är jättenöjd med min dag så länge.

EGO-boost 1: Fredagsfrukost i ottan med hjärtat som jobbar om dagarna medan jag
får vara ledig. Fil med banan & kellogs, GottGräddat med ost och en kopp Brunkullans-thé. Mums!

EGO-boost 2: Kortdistans på Ryggis. 4,2 km i olika tempoväxlingar med något bråkande ben som jag bortsåg ifrån. Solen gjorde mig sällskap i spåret och jag mötte många motionärer, unga som gamla.













EGO-boost 3:
Lunch med bästaste flickorna på nyöppnade Body Studio, en lunchrestaurang och samtidigt en butik med försäljning av nutritionsprodukter mm. Jag åt en fantastiskt god sallad med kyckling, pasta, fetaost, körsbärstomater och solroskärnor. Dit går jag fler gånger.

Min älskade C har nu berättat för de flesta att hon och M väntar smått i februari - är så glad för deras skull! Så vi pratade graviditet, illamående, bebisskrik och konstiga drömmar.

Fick sms imorse om att vänner från hemstaden fått en liten Stella imorse. Lyckönskningar och tankar går till dem!!


EGO-boost 4: Shopping när den är som bäst - spontan. Slirade in på Din Sko efter lunchen och hittade två par skor som det verkligen stod Erika på.









EGO-boost 5: Power nap i soffan. Till ljudet av Oprah Whinfrey somnade jag sött efter mina bravader på stan.

Ska lägga make och byta kläder om en liten stund. Ikväll ska vi hem till vänner på mat- och spelkväll. Känns så skönt att ha fina vänner att träffa i en svår stund som denna. Livet måste gå vidare!

3 kommentarer:

Puma sa...

Visst är det en skön filosofi. Jag tycker man ska leva efter den - jämt. Livet är så fullt av onödiga måsten. Många kramar till dig och hoppas ni får trevligt ikväll!!!

Susanna sa...

Så skönt att du haft en så bra dag. Och vilka snygga skor du hittade!

Sara sa...

Aha, Body Studio. Såg för ett tag sedan att de öppnat.Något du rekommenderar?