söndag 24 augusti 2008

Söndag: GAAAAAH!

Tur jag har bloggen som ventilationskanal ibland.
Men nu är jag riktigt pissed off!!!!
Jag var just iväg och hämtade upp en tjejkompis på järnvägsstationen för att skjutsa hem henne, hon bor på andra sidan stan. När jag åkte hem så hamnade jag vid stora korsningen mitt i stan där det var rött ljus så jag stannade och när det slog om till grönt så körde jag, lugnt som jag brukar. Bakom mig ligger det en Volvo XC90 som i full fart kör om mig (han kommer alltså över på andra körbanan, i en korsning). Sen svänger han in och lägger sig i högerfilen, jag ligger redan i vänsterfilen. I nästa t-korsning är det rött ljus och jag kör den vägen väldigt ofta vilket gör att jag vet att de som ska till höger får grönt ljus samtidigt som mig. När jag fortfarande har rött ser jag denna Volvo XC90 börna iväg och när jag kollar hans ljus så har han mycket riktigt RÖTT. Bakom ratten sitter den en liten jävla grabb med stor töntig truckerkeps och tycker han är skithäftig. Han har säkerligen lånat sin farsas bil som han får köra runt i stan och visa upp sig i.
Och det gör mig så grymt jävla förbannad att en liten tönt har så bråttom att han måste köra om mig i en korsning och köra mot rött men av vilken anledning?! Tänk vad glad jag hade blivit och vad brunt i hans byxor det hade blivit om det plötsligt kom en polis bakom honom. För sådär kör man INTE! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr........
Antar att förra veckans dödsfall i familjen som berodde på en bilolycka gör mig ÄNNU MER förbannad över att vissa inte har något som helst vett i skallen att fatta vad det kan bli för konsekvenser av ett handlande som ovan.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Ja man blir så fruktansvärt arg på alla töntar som tror att de är så häftiga där de kör runt som idioter i sina (lånade) bilar! Vem är det eg som tycker de är coola förutom de själva??

Vi kanske ses på söndag föresten? För du skulle väl springa tm? Kram!