tisdag 19 augusti 2008

Tisdag: Attans

Vi kvinnor har ofta ett shoppingbegär som inte går att stoppa. Emelies klockrena räd på H&M visar tydligt hur vi styrs av köp-impulser, även när vi inte har pengar att lägga på kläder.
Flera kvällar i rad nu har jag suttit och slängt längtansfulla blickar på deras hemsida där man så fint kan kolla in allt man vill ha. Detta resulterar naturligtvis i att jag måste kasta mig iväg och köpa det jag tycker mig behöva. Idag blev det en ny höstjacka.
Blev inte så långrandig på stan då magen krånglat som attan idag. Dagen före är aldrig en hit och jag har legat dubbelvikt i flera timmar i soffan. Det har iofs gett mig tid att surfa runt på diverse bra sidor och kommit fram till att jag verkligen måste köpa mig en ny skaljacka, ett par överdragsbyxor och helst också ett par brallor att åka längdskidor i. Iofs skulle jag kunna slå ihop brallköpet till ett överdragsbyxor-att-kunna-gå-till-jobbet-i/byxor-att-åka-längdskidor-i-när-det-är-svinkallt eftersom jag redan har ett par funktionsbyxor som passar när vädret är någorlunda normaltemp för vintersäsong.
Har upptäckt ett major problemo! I lördags när vi var på fest hade jag mina jeans som jag köpte innan semestern. När vi kom hem kunde jag dra av dem utan att knäppa upp dem, så jag körde dem i tvätten igen och satte på mig dem idag. Samma visa, efter en halvtimma med brallorna på benen var de ett nummer för stora. Allvarligt, jag använde dem ju innan semestern och då var det nemas problemas att fylla ut dem flera timmar i sträck. Antingen har jag tappat i vikt (vilket jag iofs vet att jag gjort men en storlek?) eller så har jeansen fått tuppjuck och ökat i storlek medan de låg oanvända i garderoben. Well, detta medför naturligtvis att jag måste köpa mig ett par nya jeans eftersom de som nu är för stora skulle passa utmärkt på nya jobbet till de nya skjortor/skjortklänningar/koftor/tröjor jag köpt. Darn...
Läste en krönika av Ann-Christin Gramming idag som gav sig själv shoppingförbud under ett år för att se om hon klarade det och vad hon skulle sakna. Jag tror helt ärligt att jag aldrig skulle palla det. Som Pär så fint sa idag: "Du är i alla fall ingen riktig shop-a-holic".
Som ni ser, ingen träning har det blivit idag på grund av magen men däremot har jag lyckats spräcka budgeten för vinterinköpen med flera tusen. Synd att pengar inte växer på träd...

Inga kommentarer: