torsdag 21 augusti 2008

Torsdag: Ont så in i baljan blå

Idag stod löpträning och styrka överkropp på schemat. Träningskläderna var framlagda och hjärnan inställd på blod, svett och tårar. Typ. Imorse ställdes alla planer rejält på kant.

1. Jag går som en skadeskjuten kråka/jag-har-gjort-i-brallan. Allra värst är det att ta sig från punkt A till punkt B samt resa sig från en stol eller en soffa.

2. Jag kan omöjligt sträcka ut armarna så de blir raka. Att bära tungt är inte att tänka på. Nästan så jag vrålar av smärta när jag tar tekoppen från skåpet till köksbordet :)

Slutsats: Att ha ett styrketräningsuppehåll på cirkus 7 veckor för att sedan återvända och köra samma tyngder + ladda på ännu mer är kanske inte den bästa starten. Men jag är inte mycket för att åka och "fisträna", ska det tränas så ska det svida så in i märgen för att jag efteråt ska känna mig nöjd. Kontentan av det hela är att jag har en sjuhelvetes träningsvärk som jag hoppas försvinner tills imorrn. I wish...

PS. Var ute på en promenad tidigare. Tur att vi bor i ett lugnt bostadsområde med lite folk i rörelse för nog var det pinsamt alltid att jag med nöd och näppe kunde sätta ena foten framför den andra. Haha, jag måste verkligen ha varit en syn för gudarna :)

3 kommentarer:

Puma sa...

om det var igår du tränare kommer du gå ännu långsammare imorgon. hihi. jag tycker träningsvärken alltid är värst efter 2 dar'. du kanske kan simma lite?

Sofy sa...

aj aj aj... jag upplever samma från gårdagens x-fit...jag bävar, precis som puma säger, för morgondagen...huuuva! Men bra tränat gums!

Anonym sa...

Haha vad underbart :) jag kör igång styrketräningen nästa vecka och gisasr att jag kommer få en liknande upplevelse..