tisdag 26 augusti 2008

Tisdag: Energi-boost!

Promenader i naturen slår det mesta...
Idag har lille Rufus varit totalt oregerlig. Skällde som en illbatting när jag kom hem från IKEA där jag varit endast en timma och jag fick verkligen inte tyst på honom. När vi skulle kela i soffan fick han ett av sina tokryck och började nafsa efter kuddar och efter mig, jag som är lite hundrädd egentligen... Avledde honom rätt snabbt och satte upp gallret runt soffan igen, han får verkligen inte vara där om han ska missköta sig. Undra om han känner sig väldigt instängd i vår lägenhet, är det därför han beter sig annorlunda mot för hur han är hemma hos sig i deras stora hus? Förmodligen...
Tog med honom ut på en långis i skogen på Södra, hade även med mig Emilia som sällskap. Efter bara några metrar drog Rufus som besatt (ett vanligt beteende hos honom tyvärr) och då fick jag tipset att sätta kopplet runt magen. Oj vilken skillnad! Han slutade ganska omgående att dra och vi kunde koppla av resten av rundan.

Ikväll kommer hans husse och matte tillbaka från hufvudstaden så då får han åka tillbaka till skogarna i Jämtland och springa benen av sig!

Läste precis Janes blogg och nu sitter jag här och drömmer mig längtansfullt tillbaka till Gotland och de härliga dagarna som jag och Pär fick där i början av juli, innan alla galna turister invaderade ön. Bilder på det hittar ni här.

Oj! Nedkrupen i soffan i väntan på Bygglov ringde mobilen och vad glad jag blev när det var söta Sofia som ringde. Hon behövde lite energi och GAV mig så mycket energi. Tjejen är verkligen så härlig! Hoppas jag hinner träffa en massa söta blogg-tjejer i helgen när vi ska springa Tjejmilen :)

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vi får styra upp en massdejt efter loppet! :)

Sara sa...

Tack så mycket för laxreceptet, uppskattade det! *kram*

Em Löfgren sa...

fin din nya blogg e =)