måndag 25 augusti 2008

Måndag: Sådär ja

Läser fascinerat om Andrea's insats i Midnattsloppet i Gbg och kan konstatera att jag aldrig kommer att ta mig runt en milslång bana på 47 minuter. För hur jag än skulle träna upp flåset så kommer nog mina benhinnor tyvärr aldrig tillåta mig att bli en löpare. Tyvärr.

Måndag morgon och ny vecka - den allra sista semesterveckan för min del innan nervös uppstart på nytt jobb nästa måndag. Startade dagens som vanligt med gröttallrik, lite juice och en halv macka innan träningen. Idag var det mycket folk på Jocks, inte vid cardiomaskinerna men nere på gymmet. Insåg där och då att jag nog kommer att bli en morgontränare i höst för att slippa trängas vid löpbanden/cyklarna eller behöva vänta på tyngder och maskiner. Träning på morgonen ger ju också en sån härlig start på dagen och nu när jag börjar 8 på nya jobbet så behöver jag inte ta av flexen för att hinna! Perfekt!

Total träningstid: 60 min
Cardio: 11 min löpband 1,5 km + 16 min cykel 3,5 km
Styrketräning: Biceps 3*10 2 st 6 kg:s hantlar, 3*10 skivstång 12 kg, Axlar 3*10 2 st 3 kg:s hantlar, 3*10 skivstång 10 kg, Triceps 3*10 dips, 3*10 22,5 kg maskin, Situps variation 120 st

Efter 1,5 km på löpbandet sved det så ont i benhinnorna att jag fick välja att kliva av och hoppa upp på cykeln istället. Svetten sprutade (vet inte om det är taskig ventilation där inne eller om jag smorde in ansiktet för nära inpå träningen..) och ramen var precis plaskvåt när jag klev av :)
Jobbade mycket med tekniken idag för att få extra kontakt med musklerna och inte missa några repetitioner alls. Efter sommaren kan det lätt bli så för mig att jag kör på av gammal vana och glömmer bort tekniken, så idag låg mycket fokus på det. La även in en extra tricepsövning, dips med benen på en upphöjning lika hög som bänken jag hade händerna på. Shit vad det sved!!
Allt som allt så kändes träningen jätteskön och nu börjar det äntligen bli en rutin igen, sweet att komma tillbaka efter semestern, in i rutinerna och få börja känna sig i form igen.

Direkt när jag kom hem tog jag ut Rufus på en promenad så han fick kissa/bajsa och springa av sig och jag kunde få gå av mig lite överskottsenergi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart träningpass!
Vad tråkigt med benhinnorna, har du haft problemen länge? Har du kollat om du behöve någon form av inlägg i dina skor? Det löste mina konstanta inflammationer som fanns med i nästan ter år så jag gisasr att du har minst lika ont, stackare! Ha bästa dagen!

Sofy sa...

Men hallå!!! Jag tror visst att du kan springa milen på 47 minuter!!!