måndag 18 augusti 2008

Måndag: Återsett gymmet

Kan det ha varit sex veckor sen jag var på gymmet sist? Eller ännu längre? Styrketräningen fick stå tillbaka för löpning innan semestern, sen har jag befunnit mig på bortaplan och inte haft möjlighet att ta mig till ett gym anslutet till samma som mitt. Imorse var det äntligen dags att återse Jocks.
Bestämde mig redan i slutet på Pärs semester att jag bör upprätthålla rutiner nu när jag är ledig om dagarna för att lättare anpassa mig när jobbet sätter igång 1:a september. Därför kliver jag upp med honom vid 7/7:30 och äter frukost på morgonen. Imorse stod även ett styrkepass på schemat i träningskalendern, så efter en gröttallrik åkte jag ner på stan, solade 20 minuter för att få bort illbattingarna till prickar i armvecken och sen stegade jag in på Jocks med dyngsura kläder. Vilket ösregn!


Total träningstid: 50 min
Uppvärmning: 10 min cykel 2,5 km
Styrketräning: Biceps 3*10 2 st 6 kg:s hantlar, 3*10 skivstång 12 kg, Axlar 3*10 2 st 3 kg:s hantlar, 3*10 skivstång 10 kg, Triceps superset 3*10 22,5 kg, Situps variation 120 st

Pär kommer hem på lunch om en timma och jag bör nog skölja ur inpackningen innan jag börjar laga mat :)

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hej tjejen!! inte läst din bogg på ett tag men nu har jag läst i kapp! roligt att hålla sig uppdaterad ju =) och jag gillar ju din blogg!! *kram*!

Cizzi sa...

Välkommen tillbaka till gymmet får jag säga då =)