söndag 17 augusti 2008

Söndag: Återuppstånden

Det behövs inte speciellt mycket för att jag ska återfå livsandarna och må bra igen, kvalitetstid med hjärtat och mysiga stunder med vännerna ger otroligt mycket energi. Nu är jag något sånär tillbaka på banan igen, bränd i kanten och med mycket tankar i huvudet men livet känns lite lättare!

Just nu bunkrar jag energi från alla håll och kanter som håller mig ovanför vattenytan. Nästippen tittar upp och ser att det finns massor att erbjuda av glädje.

I fredags var vi till Sandra och Fredrik på middag. Vi åt grillad kyckling med grillade grönsaker och en kall hemmagjord potatissallad, skrattade så det knöt sig i magen och hade jättetrevligt.

I lördags vaknade Pär 06:20 och jag 07:30 så det blev en väldigt lång och innehållsrik dag. Allt från långfrukost tillsammans, vacker skogspromenad på Södra Berget, mysig lunch hemma, eftermiddagslur i soffan och 90-tals fest på en lokal i närheten. Kom hem redan vid halv elva då knoppen knappast önskar fest just nu, så det blev tidigt i säng!

Idag sov vi lite längre, åt långfrukost och for ut på golfbanan för att slå på rangen. För fem år sedan tog jag grönt kort och spelade i ett par år men golfavgiften blev för stor utgift för en vikarierande ekonom som mig så jag la av 2006 och har inte tagit i golfklubborna sedan dess. Gissa om det blev ett kärt återseende?! Gissade att svingen skulle se konstig ut, att bollarna skulle toppas och att humöret skulle ramla ner i skorna - men oj så fel jag hade! Pär bara gapade och svingen satt precis som en smäck. Jag slog boll efter boll med Pitch och järn-7 men hade även med mig trä-5 så den fick väckas ur sin sömn. Trots motvind lyckades jag slå bollar 140 meter och det var inga lyckträffar utan nästan alla hamnade långt bortanför 100 m skylten.
Över middagen planerade jag och Pär hur vi ska gå en massa korthålsrundor i höst och träna på rangen för att jag nästa år ska köpa en spelrätt av honom och ta upp mitt golfande som jag faktiskt saknat!

Jag har nog skrivit det flera gånger förr, men musik betyder otroligt mycket för mig. Jag kan bli jätteledsen av en speciell låt samtidigt som viss musik kan peppa mig och få igång all energi i kroppen på en och samma gång. Nu har jag peppat upp mig och ska ladda mp3:n med massa bra träningslåtar som mina öron gillar (disconörd som jag är), tex. Agnes - On and on och E-type - The Tide.

Trevlig söndag på er sötnosar!

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Skönt att du börjar komma upp över vattenytan igen gumman. Skickar många varma kramar en regnig söndag!

Sofy sa...

Mysigt. Och bra med golfen där!Muskelminne är kanon... Kram