torsdag 28 augusti 2008

Torsdag: Alternativ till gym

Ibland är det verkligen skönt att träna hemma!
Vilken härlig dag det blev igår alltså! Städade på i godan ro, tvättade, surrade med finaste vännerna i telefon och rätt sent i natt såg jag 27 dresses, en rätt söt men ändå menlös film. Får spunk på tjejer som har det beteendet tjejen i filmen hade...

Imorse sov jag till 8.30 och medan jag åt en filtallrik (!) med hemmagjord müsli så gjorde jag en playlist på youtube som jag sedan skulle kunna träna till.
Det blev en salig blandning:
E-type - The Tide
La Bouche - In your life
Basshunter - Now you're gone
Agnes - On and on
Basshunter - All I ever wanted
Cascada - Because the night
Bonnie Taylor - Hero
BWO - Lay your love on me remix
Total träningstid: 65 min
Cardio: 20 min stairmaster
Styrketräning: Biceps 3*10 skivstång 12 kg , 2*20 skivstång 10 kg, Axlar 3*10 skivstång 10 kg, axelpress 5 kg platta, Triceps 3*10 dips, 3*10 hantelpress bakom huvud 5 kg , Situps variation 100 st.











Det blir grahamspannkaka med hallonsylt till lunch idag, smaskens!

2 kommentarer:

Mela sa...

Såg din kommentar hos Sofy - och det är klart att jag kan hjälpa vem som helst... :) Hugg tag i mig på söndag så kan vi prata om det! (På Tjejmilen, alltså! Pratade med Sofy imorse, och visst är de med i laget? Jag är det inte, men kommer springa ändå.)

Erika sa...

Mela - då haffar jag dig på söndag! Jag är inte heller med i deras lag men kommer att springa ändå, på gott och ont (benhinnetrassel) men det ska bli toppenkul!