tisdag 5 augusti 2008

Tisdag: Var det ett knasigt beslut?

Jag har delvis saknat bloggen och kommer i höst vara något missnöjd med att jag inte kontinuerligt skrivit ner vad som hänt under sommaren men beslutet om lite bloggtorka var nödvändigt och OJ vad mycket tid det blev över att göra annat på!

En fullständig uppdatering om sommarens äventyr kommer när jag återvänder till stan och civilisationen efter fyra veckor i en resväska/trunk. Däremot kände jag ett pockande behov om att få skriva av mig min träningsiver och den härliga känsla som nu infunnit sig efter att jag har reparerat benhinnorna än en gång och fått ge mig ut på roliga löppass.


Söndag

Jag fick äntligen med min hjärtat ut i skogen för ett löppass. Det var endast 12 futtiga plusgrader och huden knottrade sig på armarna direkt jag lämnade husets trygga vrå men efter uppvärmning uppför backen och löpskolning fram till vägen så var jag genast varm och på G. Det blev uppvärmning i 2 km, sedan intervallträning innan vi vände vid en söt liten skylt.

När pulsen var lagom hög körde vi rusher i omgångar innan vi avslutade med stretch. 6,2 km senare var vi båda genomblöta i svett och nöjda med insatsen.
Tisdag
Eftersom både jag och hjärtat varit skadade under sommaren, han med en bristning i vaden och jag med mina benhindror så tog vi en vilodag och körde ett nytt löppass idag. Oj, vilken skillnad! Jag hade en helt annan ork och ett annat flås, samtidigt som Pär peppade mig och kom med motiverade ord. Vi sprang fram till samma skylt som i söndags och på vägen tillbaka blev det mer kontinuerliga sprungna metrar innan vi satte igång med rusherna. Snabbt gjorde benen sig påminda om forna skada (vill en gång för alla bli skadefri) så jag pressade inte till 100 % Stretchade mycket, plockade solmogna smultron vid vägrenen och körde ett magpass hemma på golvet innan duschen lockade med sina varma strålar. Vart tog sommaren vägen?
Nu lämnar jag bloggen igen för några dagar, knasigt beslut kanske men vila är bra för själen. Jag är totalt avstressad nu efter snart 4 veckors ledighet men det känns väldigt skönt att veta att jag har 3 lugna veckor kvar av semestern.
Hoppas ni alla har haft sköna träningspass såhär i semestertider!

Inga kommentarer: