torsdag 9 april 2009

Gästträning på Active Sports Club

Förmiddagens träning var av det speciella slaget. Det var första gången på många många år som jag och lillebror körde ett styrkepass tillsammans. Jag gick från gymmet både klokare men också mycket tröttare...

Förmiddagens pass 80 min

Utfall 30 st på varje ben
Benböj 50 st + små gnuggisar
Benpress i maskin 4 * 6 56 kg
Tåhävningar 50 st
Militärpress med hantlar 4 * 6 11,2 kg, 1 * 4 13 kg!!! (PB)
Dropset axelflyes 1 * 10 8 kg, 1 * 10 6 kg, 1 * 15 4 kg 1 * 15 3 kg, 1 * 20 2 kg
(någonstans här slutade jag andas)
Axelpress med hantlar 4 * 6 5 kg
Latsdrag 4 * 6 32 kg
Armhävningar 32 st PÅ TÅ!!! 30 st på knä.
Situps med medicinboll 50 st
Plankan

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om passet mer än att lillebror körde totalt slut på mig, att jag än en gång bevisat att jag är starkare än jag tror och att jag en gång för alla pallar många armhävningar (fler än två) på tå nu för tiden. Fattar inte var energin och styrkan kommer ifrån. Eller jo, det kanske jag gör... styrkan kommer från träningen och träningen ger mig sjukt mycket energi!!

Resten av dagen spenderade jag hos kära farmor. Vi gjorde kroppkakor och på eftermiddagen kom familjen och åt det med oss. Efterrätten bestod av en stoooor skål färska jordgubbar och vispad grädde. Den sistnämna åt jag inte med risk för ordentligt ont i magen. Det fick jag ändå.. efter 3 koppar kaffe. Jag dricker ungefär så många koppar på ett kvartal i normala fall :)

Imorgon står biceps och triceps på schemat. Brorsan jagar upp mig tidigt och jag har lovat att vara på gymmet kl 9. Ska man inte sova på ledigheten? Eh, jo kanske...men man bör träna också! Jag har redan nu sjuk träningsvärk i baksida lår och rumpa så jag ska njuta av att köra helt slut på armarna imorgon. Sen blir det efterlängtad långfredagsfrukost med mamma och pappa innan vi åker och firar kusinbarnet som fyller 1 år. Schemat är fulltecknat men det är ljuvligt att vara hemma och ladda batterierna.

Inga kommentarer: