måndag 20 april 2009

Sista veckan...

Det låg knappast ett glamourskimmer över morgonens träning. Jag var trött efter helgens bravader som innehöll alldeles för många glas vin men mycket trevligt umgänge och magen reagerade naturligtvis därefter. Min kompanjon på gymmet sov över träningen så jag var solokvist bland hantlar och svettiga karlar J När jag kört igenom hela passet (biceps, ben och mage stod på schemat) så väntade den efterlängtade duschen och tvätt av håret. Döm om min förvåning när det inte ens fanns en liten flaska duschkräm i duschrummet. Där brukar det annars finnas frisörschampo, balsam och duschkräm. Jag fick ta lite tvål från toaletten och tvätta av mig, men håret får bli en historia för sig idag J

Gymmet och inomhusträningen har varit en del av mitt liv i flera månader nu och jag märker att ju närmare våren vi kommer desto med uthomhustörstande blir jag. Jag kommer därför att inom en snar framtid överge Gold’s för en period och satsa på långa cykelturer istället. Mina händer har börjat säga ifrån, jag har ofta ont inne i handflatorna och sen någon månad tillbaka så har jag lyckats få ett område stort som en femkrona mitt i höger handflata som lätt blir sårigt, rött och irriterat. Detta är också en av anledningarna till att vila från styrketräning och träna på andra sätt.

Veckan är full av aktiviteter och jag måste verkligen göra utrymme för träning om det ska bli av denna upploppsvecka av Vi är vad vi äter!!
Måndag: Morgonpass biceps/ben/mage. Kväll: massa mys med vänner
Tisdag: 2 timmars långt möte efter jobbet
Onsdag: Långt cykelpass!
Torsdag: Morgonträning triceps, axlar, bröst
Fredag: Tågresa direkt efter jobbet
Lördag: BBC!!! Spinning, BootCamp, Funktional Moves och träning på 17 minuter.

Som ni ser blir det skralt med träningspass men jag kan inte skaka fram mer timmar på dygnet! Jag måste även se över vad som ska packas med till härliga och mycket efterlängtade BloggerBootCamp (som jag inatt drömde att jag missade. Snacka om mardröm). På fredag börjar jag jobba tidigt i ottan för att kunna ta tåget på eftermiddagen ner till vårlika Stockholm.

På fredag följer vi upp Vi är vad vi äter, analyserar dessa 8 veckor och gör en sammanfattning och ett avslut på vårt fina projekt. Nästa måndag påbörjar jag nästa projekt. Vad det blir får ni veta lite senare i veckan!

4 kommentarer:

Em Löfgren sa...

ser fram emot att skriva utvärdering! tror vi båda har mycket att rapporteara och analysera!
shit vad jag ser fram emot att träffa dig =) =)

Sara sa...

det ska bli superspännande att läsa er "rapport" - och att ta del av ditt nya projekt!!!

låter som om dina händer gör ont. ajaj! jag har börjat använda remmar ibland eftersom mitt grepp inte håller för vikterna, kanske kan det vara ett tips för dig med?

och så är jag glad för att du och emliscious äntligen får ses. ni är så himla lika på ett sätt, fastän ni är olika. jag gillar er båda supermycket!!! :-)

Löpning & Livet sa...

det ska bli kul att ses igen på lördag!! :)

Sofy sa...

packlista finns i bbc-bloggen! puss!