onsdag 22 april 2009

Mardrömsnatt

Vilken natt! En riktigt vidrig, ful, otäck, läskig, genomjobbig och ledsam mardröm jagade mig hela natten. När jag väl vaknade så sprutade tårarna likt på Lille-skutt och den höll mig så hårt i sitt grepp att jag knappt vågade somna om. När klockan ringde var jag helt färdig som människa. Till råga på detta så har jag börjat bli lite snorig och någon förkylning tänker jag verkligen inte dra på mig inför lördagens baluns BBC så jag tog en rask promenad till jobbet istället för att rensa tankarna och få röra lite på kroppen. 3,2 km och 30 minuter får ses som en bra uppvärmning inför arbetsdagen!

Ikväll ska jag ha kvalitetstid med finaste hjärtat. Det hade gått honom helt förbi att jag ska till Stockholm i helgen så han hade i tankarna att vi skulle mysa till det med restaurangbesök och annat. När glömde jag berätta att jag ska åka? Det har ju varit på tapeten hur många månader som helst. Han vet naturligtvis att jag ska på BBC, men han har inte varit uppdaterad om att det är den här helgen som gäller J Nästa helg är vi långlediga tillsammans och då ser vi fram emot många fina dagar med massor av mysiga aktiviteter. Något vi gärna ägnar oss åt på våren/sommaren är långa cykelturer. Det passar ju utmärkt nu när jag ska träna inför Tjejvättern.

Nu börjar den här härliga årstiden då man vill ha färgglada kläder, tunna kläder, snygga kläder och helst ska man bära upp kläderna med en kropp man trivs i och man ska gärna ha lite färg på skinnet också. Imorse insåg jag att alla mina jeans hänger på tork så jag letade fram ett par ”att komma i jeans” och hoppades med hela hjärtat att jag skulle kunna ha dem. OM jag kunde ha dem, de är till och med lite för stora. Haha. Projekt Vi är vad vi äter gör underverk för min kropp!! I måndags och idag har jag fått fina kommentarer om att jag gått ner i vikt. Kul att det syns också, och inte bara känns på kläderna J

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

vad roligt sötnos med komplimangerna! särskilt när de kommer spontant, då betyder det så mycket, man blir så glad!!