onsdag 1 april 2009

Är det inte vår så säg?

Negativa nyheter: Nedtrappningen av kolhydrater går inte som planerat. Jag har tidigare flaggat för att jag knappt klarar en dag på lite kolhydrater och precis som väntat har energinivån varit låg då jag tillfört kroppen för lite av den här varan. Därför slopar jag den korkade idén. Har ju testat förut, inte fixat det och nu går jag på minan igen. Eftersom jag känner min kropp så bra så vet jag vad jag mår bäst av. Varför testa igen liksom?

Positiva nyheter: Upptrappningen av vikter på morgonträningarna går som smort. Fantastiskt bra om jag ska använda fina superlativ. Jag grymt nöjd med onsdagens pass. Faktum är att både jag och G var skakiga och väldigt trötta när vi jobbat klart. Vi dammade av den gamla klassikern ”hunden” idag. Min rumpa är öm J Idag gav jag mig på något jag aldrig testat förut – drop set på axelflyes. Fiiiii f*n vad det sög i axlarna, mjölksyran skrek i musklerna och bad om nåd. Jag börjar fatta vad styrketräningen egentligen gör med mig. Starkare!!!

(...och det är skönt vårväder ute. + 8 grader och massa sol. I love!)

Morgonpass 60 min
Militärpress med hantlar 4 * 6 11 kg
Drop set axelflyes 8 * 6 kg, 8 * 5 kg, 10 * 4 kg, 10 * 3 kg, 20 * 2 kg
Latsdrag i maskin 1 * 6 35 kg, 3 * 6 30 kg
Baksida axlar med hantlar 4 * 6 6 kg
Armhävningar med sidplanka 30 st
Utfall 30 st

Marklyft med skivstång 4 *6 30 kg
”Hunden” 40 st

Situps med pilatesboll 30 st
Plankan

Idag, den 1 april, är det 60 dagar kvar till sommarmånaden juni inträder. 75 dagar kvar tills jag ska ha en strandkropp att vara stolt över och 75 dagar tills jag får möta värmen! Idag är även dagen då vi startar stegräknartävling här på jobbet. Spännande!! Med omräkningstabellen har jag redan gått 9750 steg på morgonpasset….



3 kommentarer:

Sofy sa...

20 x 2 kg på slutet. Flughantalr som just då väger bly! My gosh! Förstår att mjölksyran var närvarande efter den serien. Bra jobb tösen!

Susanna sa...

JA! Dropsets rules!

Em Löfgren sa...

intressant det här med kolisarna. du kan inte vara utan dem och jag känner ingen skillnad vad gäller energin. intressant hur kroppar kan vara så olika. jag blir varken segare utan eller piggare om jag äter det. men du känner så tydligt! jag är fascinerad av hur människokroppar funkar! men smart att du fortsätter äta det eftersom du mär bättre med!