måndag 6 april 2009

Min fantastiska helg fick ett fint och mysigt slut igår när jag och Pelle såg ”Music and lyrics”. Jag hade sett den ett flertal gånger förut men det är en riktig feel-good movie så den passade bra som söndagsfilm.

Hann vakna ett antal gånger innan klockan ringde och fullkomligt längtade till gymmet. Imorse satte jag PB - på benböj, på bicepscurl och på benspark. Jag hade grymt pump i främst drop set bicepscurl och i smithmaskinen. Fattar inte vart allt tryck kommer ifrån… Jag trodde att benen skulle vara riktigt sega efter lördagens skidåkning men det gick bra. Jag lyckades till och med få till några armhävningar på tå. Det är främst i armhävningarna jag märker att jag fått upp styrkan i armarna. Förr orkade jag några stycken, nu fixar jag minst 15 st.

Morgonens pass 60 min

Bicepscurl drop set hantel 1*6 11 kg, 1 * 8 10 kg, 1 * 10 8 kg, 1 * 15 6 kg
Hammercurl hantel 4 * 6 9 kg
Armhävningar på tå 4 * 4
Armhävningar på knä 37 st
Benböj i Smithmaskin 3 * 10 + gnuggisar 75 kg!!!!!
Benspark 4 * 7 45 kg!!!
Bencurl 4 * 7 35 kg
Situps med pilatesboll 20 st
Situps med kick 20 st

Tog mått imorse och har tappat ytterligare 2 cm runt midjan och magen samt någon centimeter runt låren. Vikten står stabilt kvar på samma siffra som förra veckan men nu när jag ser att det händer grejer på måttbandet så hänger jag knappast läpp! Glädjen över att jag fått gå ner en storlek i jeans är stor. Glädjen över att jag kommer i en långärmad Nikita-tröja jag inte kunnat ha på ett år är stor!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

SHIT VAD NICE RARING!!centimetrarna bara rinner iväg ju!! och stark har du blivit!! woho!!