onsdag 15 april 2009

Lättlagad lax

Morgonträningen
Seg morgon med väldigt lite energi men kämpade ändå på som en galning för att inte tappa fokus. Andningen är extra viktig när livsandarna sviker så jag höll koll på in/ut och tryckte upp vikterna så gott det gick. Tog även beslutet att sluta publicera vad jag kör för vikter varje gång. För vem förutom mig är det intressant läsning? Blir mest bara en upprapning av förra veckan...
Hädanefter får funbeat bli den enda registreringen av övningar, vikter osv.
Vi körde i alla fall axlar, ben och mage idag. Det var tunga 75 kilo jag försökte mig på i smithmaskinen och det känns duktigt i ländryggen! Ofta glömmer jag att stretcha direkt efter träning och får sota för det senare på eftermiddagen.

Eftermiddagspromenaden som inte blev av
Det sägs att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. Vädret idag bjöd på + 2 grader och snålblåst, jag var kall ända in i själen och beslutade mig därför för att skjuta på min powerwalk till morgondagen. Istället tog jag en välbehövlig powernap (power som power eller?)
på soffan i väntan på Pelle. När han stack huvudet innanför dörren åt vi en väldigt enkel och mycket god middag. Ett stycke bröd, några salladsblad, några skivor avokado, kallrökt lax, citronmarinerade räkor med halvssalt, tomater, gurka som toppas med sweet chili sås. "Andra portionen" fick bli utan bröd och den var ännu godare. Nästa gång (läs lunch imorgon) ska jag skiva en hel avokado och lägga lax, räkor samt grönsaker ovanpå. Ser fram emot det redan nu!! :)

Planering och målbild
Såhär 1 ½ vecka innan vårt definitiva avslut av Vi är vad vi äter formar jag och planerar min framtid. Lägger upp alternativ på träningspass, visualiserar min målbild, drömmer mig bort till löpturer i skogen och är allmänt framtidsfokuserad. Idag tog jag det kloka beslutet att börja prenumerera på Matmagasinet. I den tidningen finns det mesta av de bästa recept jag hittat i en tidning någon gång. Enkla, lyxiga, nyttiga rätter gjorda i ett nafs. Eller ja, 20-40 minuter är inte långt tid att lägga på en middag.

Inga kommentarer: